توزیع ۱۳۵ هزارتن گوجه فرنگی در آذرماه

مدیرکل دفتر صیفی و محصولات جالیزی گفت: براساس برآورد‌های صورت گرفته تا پایان آذر ماه ۱۳۵ هزارتن گوجه فرنگی در بازار عرضه می‌شود.

حسین اصغری مدیرکل دفتر صیفی و محصولات جالیزی گفت: عرضه سبزی و صیفی بصورت ۴ فصل و مستمر ادامه دارد و همواره محصولات سیب زمینی و پیاز بدلیل قابلیت انبارداری مناسب از تولید تابستان و اوایل پاییز انبار شده و باعث می‌شود عرضه به مرور صورت گیرد.

به گفته او، گوجه فرنگی بدلیل شرایط محصول امکان انبار کردن ندارد و در سطح خیلی محدود در استان خوزستان این عملیات انجام می‌شود.

اصغری ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای فصل پاییز ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی در استان های جنوبی را هماهنگ کردیم که انتظار می‌رود ۲۱۵ هزارتن محصول تولید شود که براساس برآورد صورت گرفته ۱۳۵ هزارتن محصول در آذرماه به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر محصولات جالیزی و صیفی وزارت جهاد با اشاره به دلایل کمبود گوجه فرنگی در بازار گفت: طی روزهای اخیر بدلیل نزولات باران در استان‌های جنوبی امکان تردد و برداشت وجود نداشت که با بهبود شرایط جوی، امکان بارگیری محصول گوجه فرنگی در بازار وجود دارد که با استمرار شرایط مساعد جوی حجم زیادی محصول عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار