۶۸ هزار مدرسه درکشور نماز خانه دارند

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر جمعیت کشور حدود ۶۸ هزار مدرسه نماز خانه دارند.

میکائیل باقری در نهمین اجلاسیه استانی نماز استان کرمان گفت: اگر دانش‌آموزان پایبند به نماز باشند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

وی افزود: نماز سبب می‌شود در طول روز انسان از گناه محفوظ بماند به همین دلیل در روایات بر آن تأکید شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش براساس سیاست‌های جدید ابلاغی، پنج وظیفه تربیتی مهم برعهده مدیران مدارس تکلیف شده است که تقویت ایمان، تقویت هویت و هویت‌پذیری دانش‌آموزان، امیدآفرینی، افزایش نشاط و ارتقای خردورزی و خودمراقبتی دانش‌آموزان، از جمله این وظایف هستند که در ذیل آن فعالیت‌های نماز، اردو، تشکل‌های دانش‌آموزی و پرسش و پاسخ تبیین شده است.

باقری با تاکید بر اینکه مدیران مدارس باید شرایط اقامه نماز با تمام لوازم آن را در مدرسه فراهم کنند، افزود: بعضی عوامل مانند مهیا کردن سخت‌افزار برپایی نماز ممکن است تنها در دست مدیران نباشد، اینکه چه دانش‌آموزانی در نماز مدارس شرکت می‌کنند تنها با تشویق مسیر می‌شود.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر جمعیت داریم، اما تنها حدود ۶۸ هزار مدرسه نماز خانه دارند.

وی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در آستانه تکلیف داریم و برنامه‌های متعددی برای آموزش نماز به آن‌ها در طول سال در مدارس اجرا می‌شود که آموزش اذکار نماز، آموزش عملی نماز، معرفی مراجع تقلید و تشویق دانش‌آموزان برای انتخاب مرجع تقلید، بارگذاری فایل صحت قرائت نماز دانش‌آموزان در سامانه اختصاصی هر دانش‌آموز، انتخاب یک دانش‌آموز به عنوان نماز یار و برگزاری یک جشن تکلیف، اهم این برنامه‌ها است.

باقری با بیان اینکه در حوزه پرورشی نمی‌توان کار را به تنهایی انجام داد و اولیا، فرمانداران، ائمه جماعات همه در برپایی نماز مدارس باید کمک کنند و هر دستگاه می‌تواند نماز یک مدرسه را برعهده بگیرد، اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان پایبند به نماز باشند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد و امیدواریم این اجلاسیه آغازی برای شناسایی موانع و چالش‌های حوزه نماز دانش‌آموزی و دانشجویی باشد.

برچسب ها: نماز ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار