اشخاص با ساخت کتابخانه از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: هزینه‌های انجام شده برای ساخت، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها از مالیات کاسته می‌شود.

وجیه‌الله ذکوری در نشست توسعه متوازن (پیوند صنعت و فرهنگ) که در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد، افزود: طبق ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم تمام مودیان چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی برای تعمیر، تجهیز و ساخت کتابخانه‌ها هزینه کنند، آن میزان هزینه کرد از درآمد مشمول مالیات کاسته می‌شود.

او افزود: طبق ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم تمام مودیان چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی برای تعمیر، تجهیز و احداث کتابخانه‌ها هزینه کنند، آن میزان هزینه کرد از درآمد مشمول مالیات کاسته می‌شود، به عبارت دیگر اگر ۱۰۰ تومان برای کتابخانه هزینه شود بین ۱۵ تا ۲۰ تومان از مالیات کاسته می‌شود و این اتفاق در هر صورت یعنی رد یا قبول اظهارنامه انجام می‌شود و منوط به نگه داری دفاتر نیز نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تأکید کرد: لزومی ندارد که پول به حساب کتابخانه‌ها واریز شود، بلکه اگر کتابخانه ساخته و تعمیر و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شود و همچنین کتابخانه‌ها تأیید کنند چه به صورت نقدی و چه غیر نقدی مشمول ماده ۱۷۲ می‌شود و کافی است در اظهارنامه ذکر شود. 

این مسئول تصریح کرد: واحد‌های تولیدی می‌توانند نسبت راه اندازی کتابخانه سیار اقدام کنند و این هزینه‌ها مشمول ماده ۱۷۲ خواهد شد، حتی اگر زمینی اهدا کنند نیز می‌توان از هزینه‌های مالیاتی آن‌ها کاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار