۱۳ شرکت فناور فعال در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت : با توجه به اهمیت فناوری های دانش بنیان ۱۳ شرکت فناور فعال در این دانشگاه مستقر هستند.

مقداد محمدی مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت : در حال حاضر ۱۳ شرکت در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستند که از این تعداد، یک شرکت به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شده است و ۶ شرکت دیگر نیز محصولات دانش‌بنیان تولید می‌کنند؛ این شرکت‌ها در حوزه کشاورزی، محیط زیست و شیلات فعال هستند.

به گفته او در مرکز رشد علاوه‌ بر شرکت‌ها، هسته‌های فناور نیز فعالیت می‌کنند و این هسته‌ها به صورت آزمایشی روی محصولات دانش‌بنیان و فناور فعالیت می‌کنند تا ببینند در نهایت می‌توانند یک محصول را به مرحله تولید برسانند یا نه و در صورت موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌ها، تسهیلات مرکز رشد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

 این مسئول گفت: در حال حاضر، شش گروه در هسته فناور این دانشگاه وجود دارد و به‌ زودی سه هسته وارد حوزه فناوری می‌شوند و به‌ صورت شرکت فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

آقای محمدی گفت : مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است با این‌حال، تبدیل مرکز رشد به پردیس علم و فناوری نیازمند شرایط خاصی است که در حال حاضر مهیا نیست. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.