اهدای ۲ هزار جلد کتاب به مناطق محروم

دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری ۲ هزار جلد کتاب به مناطق محروم اهدا کردند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس ابتدایی مناطق محروم در استان گفت: در این پویش بیش از ۲ هزار جلد کتاب درسی و کمک درسی از طرف دانش‌آموزان جمع‌آوری و به مناطق محروم اهدا شد.

غلامعلی خدیبی افزود: پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی مناطق محروم استان همزمان با هفته کتاب استان اجرا شد تا دانش‌آموزان کتاب‌های خوانده شده یا کتاب‌های تازه‌ای که خریداری کرده‌اند و متناسب با کودکان هم‌سن و سال خودشان است را به مدرسه تحویل دادند.

به گفته وی، پس از پالایش و طبقه‌بندی کتاب‌ها بر اساس رده‌های سنی (الف، ب، ج و د) به اداره کل تحویل داده می‌شود و سپس در قالب کاروان دانایی به مناطق محروم ارسال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های مدارس و کلاسی نقش مهمی در تشویق دانش‌آموزان به مطالعه دارند، افزود: پویش اهدای کتاب در راستای اجرای طرح یار مهربان و لزوم تجهیز کتابخانه‌های کلاسی برای غنی‌تر ساختن فرآیند یاددهی و یادگیری اجرا شد.

خدیبی افزود: هم‌اکنون ۶۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کلاسی استان موجود است و نسبت کتاب به دانش‌آموز در استان ۳۳صدم درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.