نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله:

جنگ غزه تصویری عمیق از پیروزی مقاومت ثبت کرد

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد جنگ غزه تصویری عمیق از پیروزی مقاومت ثبت کرد و همچنان به هرگونه تجاوز اسرائیل پاسخ می‌دهیم.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: عملیات طوفان الاقصی تصویری عمیق از ذلت، محکومیت و شکست را در حافظه و وجدان دشمن صهیونیستی حفر کرد که هیچ چیز نمی‌تواند آن را محو کند در حالیکه در قلب فلسطینی‌ها و مقاومت و مردم کشور‌های عربی و اسلامی تصویری عمیق از پیروزی ثبت شد.

به گزارش شبکه العهد لبنان، «علی دعموش» در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید «احمد حسن مصطفی» از شهدای مقاومت که در حسینیه شهر «حولای جنوبی» برگزار شد، افزود: مقاومت در مقابله با دشمن با تمام قدرت، شجاعت و درایت در میدان حضور خواهد داشت و به هر هدف یا حمله‌ای که دشمن علیه لبنان انجام دهد با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با بمباران‌های ویرانگر و قتل عام نتوانست اهداف اعلام شده خود در این جنگ محقق کند، افزود: دشمن صهیونیستی نتوانست در جنگ ۴۸ روزه مقاومت غزه را در هم بکوبد و اسیران صهیونیستی را با زور آزاد کند و حتی قادر به حفاظت از شهرک‌نشین‌های خود در برابر موشک‌های مقاومت نشد، بنابراین به رغم همه مخالفت‌هایی که در هفته‌های اول حمله اعلام کرده بود مجبور به عقب نشینی شد و با پذیرش شرط‌های مقاومت، آتش بس قابل تمدید و توافق تبادل اسرا را پذیرفت.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه پیشتر رژیم صهیونیستی گفته بود نمی‌خواهد در مورد اسرا مذاکره کند و می‌خواهد حماس را از بین ببرد، افزود:، اما این رژیم مذکراره و تبادل جزئی اسیران را پذیرفت و همه این‌ها به این معناست که مقاومت شرط خود را تحمیل کرده است و در نهایت پیروز شد و این یک دستاورد بزرگ برای مقاومت بود.

شیخ دعموش با اشاره بر اینکه دشمن صهیونیستی آتش بس را نپذیرفت مگر پس از ناتوانی در اجرای برنامه‌های خود برای شکست مقاومت و اراده مردم غزه و کوچاندن فلسطینیان از سرزمینشان، تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به دلیل پایداری مقاومت و استواری مردم فلسطین و وفاداری آن‌ها به سرزمینشان و باقی ماندن در سرزمین خود، در اجرای برنامه‌هایش شکست خورد و دنیا این صحنه‌ها و مواضعی که توسط مردم غزه هنگامی که پس از آتش بس به سوی مناطق و خانه‌های ویران شده خود حرکت کردند و از بالای آوار‌ها و پایداری در زادگاه خود ابراز کردند را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اگر دشمن صهیونیستی پس از پایان آتش‌بس، حملات خود را به نوار غزه از سر بگیرد، مقاومت غزه با قدرت و عزم و اراده بیشتر به میدان‌های مقابله بازمی‌گردد و این بار به چیزی کمتر از تحمیل شکستی سنگین‌تر به دشمن که همه اهداف و نقشه‌هایش با شکست مواجه شده است، راضی نمی‌شود.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان افزود: درست است که اسرائیلی‌ها تاکنون توانسته‌اند بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی فلسطینی را به شهادت برسانند و ده‌ها هزار نفر از مردم غزه را زخمی و بخش‌های زیادی از نوار غزه را ویران کنند، اما نتوانسته‌اند روحیه مقاومت و اراده مردم فلسطین را از بین ببرند و حملات بی‌حد و حصر رژیم صهیونیستی با استواری و مقاومت مردم غزه خنثی شد و ما یقین و اطمینان داریم که نتیجه استقامت و صبر در نهایت پیروزی است.

دعموش با اشاره به محاکمه سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد: جایز نیست دشمن از مجازات جنایات خود فرار کند و تحرکات بین المللی که خواستار پاسخگویی و مجازات جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هستند باید افزایش و ادامه یابد.

وی با اشاره به همراهی سران کشور‌های غربی با رژیم صهیونیستی افزود: بزرگترین گناه غرب این است که دست دشمن صهیونیستی را برای کشتن مردم غزه باز گذاشت و دشمن وحشی را قادر ساخت تا از مجازات جنایات جنگی که در حق مردم فلسطین مرتکب شده و می‌شود، بگریزد.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان همچنین درباره افزایش توان مقاومت نیز اظهار داشت: مقاومت توانست با افزایش عملیات‌های کمی و کیفی خود، جنگ فرسایشی واقعی و مستمری را به دشمن صهیونیستی تحمیل و قدرت آن را متزلزل کند و او را مجبور به آوردن ۱۰۰ هزار نظامی و استقرار آن‌ها در مرز کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی تلفات زیادی در جنگ غزه داد، گفت: در جنگ غزه رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به جابجایی ۵۰ درصد از سلاح‌های هوایی خود شد و حدود ۲۷ شهرک از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال را خالی کرد و این مکان‌ها به محلی برای صید نظامیان این رژیم تبدیل شد و بیش از ۷۰ هزار نفر از صهیونیست‌های شهرک‌نشین آواره شدند و ضربات کیفی و عمیقی به تدابیر امنیتی و تجهیزات جاسوسی و فنی این رژیم اشغالگر در مرز‌های شمال وارد شد و همه این‌ها بر دشمن صهیونیستی فشار آورد و در مسیر و جهت نبرد، مؤثر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار