ساخت ناوشکن دیلمان، نویدبخش شکستن تحریم‌ها

رئیس مرکز ساخت شناوری نیروی دریایی ارتش گفت: ساخت ناوشکن دیلمان، نشان از توان جوانان ایرانی در صنایع دفاعی و نویدبخش شکستن تحریم‌ها است.

ناخدا یکم داریوش اسکندری، رئیس مرکز ساخت شناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، صبح امروز (دوشنبه ۶ آر ماه) در آیین الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال در دریای خزر گفت: ساخت ناوشکن بومی دیلمان ۴ سال طول کشید و از تمام ظرفیت‌های تولیدات داخلی و توان نیرو‌های جوان متخصص و نخبه ایرانی برای ساخت آن استفاده شده است.

او با بیان اینکه در ساخت این ناوشکن از تجهیزات پیشرفته و بروز استفاده شده است، افزود: ساخت ناوشکن دیلمان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این ناوشکن پیشرفته مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و رزمی بوده که علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و در صورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.

رئیس مرکز ساخت شناوری نیروی دریایی ارتش، ساخت ناوشکن «دیلمان» را جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تأمین نیاز‌های اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های عظیمی دارد و کار‌های بزرگی می‌تواند انجام دهد و مصداق آن نمونه‌هایی ناوبری و تخصصی پیشرفته‌ای است که ساخته شده و در آینده ساخته خواهد شد.

به گفته ناخدایکم اسکندری، دستاورد‌های نیروی دریایی نماد بازدارندگی ایران اسلامی با فضل امام عصر (عج) و رهبری فرمانده معظم کل قوا و با تکیه بر تلاش متخصصان ایرانی و نخبگان صنعت دفاعی و جوانان متعهد، شاهد به آب انداختن ناوشکن تمام ایرانی دیلمان هستیم.

ساخت ناوشکن دیلمان، نویدبخش شکستن تحریم‌ها

او با بیان اینکه «دیلمان» نسل جوان و هم خانواده با ناوشکن جماران است که از هوش مصنوعی برخوردار است، گفت: بهره مندی از دکل یکپارچه پیشرفته ۴ وجهی، توانایی شناسایی اهداف پروازی و امواج الکترونیک دشمن، تجهیزات آفندی، ناوبری و الکترونیک پیشرفته، سامانه‌های مقابله با موارد ایمنی و اضطراری مانند آتش و آبگرفتگی از جمله مزایای این ناوشکن کاملا ایرانی است.

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.