آموزش سواد مجازی برای مقابله با جنگ نرم در استان سمنان

دبیر نهضت سواد رسانه سازمان فضای مجازی بسیج استان سمنان از اجرای آموزش‌های سواد رسانه‌ای با هدف مقابله با جنگ نرم دشمنان در سراسر استان خبر داد.

زارعی ، با بیان اینکه امروزه سواد رسانه‌ای به یکی از مهمترین آموزش‌ها و مهارت‌ها بدل شده است؛ گفت: در دنیای کنونی اطلاعات بر سبک و کیفیت زندگی ما حاکم و تأثیرگذار است و دور ماندن از انبوه اطلاعاتی که مار را در خود احاطه کرده غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه شناخت و آگاهی نسبت به اهداف پشت پرده رسانه‌ها به مصون ماندن انسان‌ها در مقابل اثرات منفی آن کمک شایانی می‌کند؛ اذعان داشت: افراد در جایگاه مصرف‌کننده اخبار، محتوای رسانه‌ای و اطلاعات باید با برخورداری از مهارت‌های سواد رسانه‌ای محتوای دریافتی را صحت‌سنجی کرده و با مسلح شدن به تفکر انتقادی هر محتوای نادرست یا دروغی را به راحتی نپذیرند.

دبیر نهضت سواد رسانه سازمان فضای مجازی بسیج استان سمنان با اشاره به اینکه فقدان مهارت‌های سواد رسانه‌ای منجر به پذیرش شایعات، اخبار و محتوای کذب خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: چنین افرادی تحت تأثیر محتوای نادرست دچار هیجانات زودگذر و تصمیمات سطحی شده و در نهایت این شکل از تصمیمات موجب تحمیل صدمات جبران‌ناپذیری به ساختار جامعه و امنیت مردم همچون اغتشاشات سال گذشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.