بیش از ۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان طعمه حریق شد

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: از عصر روز گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی این استان دچار حریق شده است.

سید مازیار رضوی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: وزش باد از عصر روز گذشته تاکنون موجب بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی تعدادی از شهرستان های استان شده است.

وی افزود: عرصه های جنگلی شهرستان های رشت، سیاهکل، آستارا، رضوانشهر، شاندرمن ماسال، رودبار، تالش و شفت به دلیل وزش باد گرم دچار حریق شدند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بیان کرد: آتش سوزی ها در عرصه های جنگلی شهرستان های یاد شده سطحی بوده و خس و خاشاک پای درختان دچار حریق شدند.

وی اظهار کرد: آتش سوزی ها توسط نیروهای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های گیلان، نیروهای مردمی، بسیج ونیروهای هلال احمر مهار شده و تحت کنترل است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بیان کرد: با توجه به وزش باد احتمال شعله ور شدن حریق در مناطق یاد شده وجود دارد از این رو نیروها در عرصه های دچار حریق حضور دارند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری تالش هم گفت: حدود ۵ هکتار از جنگل های جلگه ای در منطقه کله سرای اسالم و یک هکتار از منطقه لملر چوبر بصورت سطحی دچار آتش سوزی شد.

وی گفت : این حریق حوالی ظهر امروز آغاز شد و با همکاری دستگاه های اجرایی اعم از شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و منابع طبیعی و نیروهای مردمی، همیاران طبیعت و بسیج عصر مهار شد.

به گفته وی، هر ۲ آتش سوزی سطحی در حوزه جنگل های جلگه ای بود و به دلیل وزش باد اطفاء حریق با وسایل آتش نشانی، آبپاش های کوله ای، بیل و آتش کوب و چنگک انجام شد.

حدود ۴۰ درصد جنگل های گیلان در تالش واقع شده و از نوع جنگل های هیرکانی است و از ۲۴۲ هزار هکتار عرصه منابع ملی در تالش، ۱۷۰ هزار هکتار جنگل، ۷۱ هزار هکتار مرتع و ۲ هزار هکتار شامل اراضی ساحلی است.

وزش باد گرم که از شامگاه گذشته در دامنه‌ها و ارتفاعات گیلان شدت گرفته است، بار دیگر آتش به جان جنگل‌های گیلان انداخت.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۵۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
معلومه که این کار عمدیه. کار ویلاسازهاست. میخوان ویلا بفروشن بسازن. دولت هیچ نظارتی به منابع طبیعی نداره. کارمندای اونجام بخاطر جیب خودشون با اینها همکاری میکنند. پول میگیرن و چشمهاشون هم میارن.
آخرین اخبار