تجهیز بیش از ۷۱ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد شاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۱ هزار و ۱۸۸ هکتار اراضی باغی و زراعی استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

 خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح‌های تجهیز اراضی به روش‌های آبیاری نوین تاکنون، ۷۱ هزار و ۱۸۸ هکتار اراضی باغی و زراعی از محل اعتبارات خرده مالکی در استان زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

وی افزود: از ۴۲۲ هزار هکتار از اراضی آبی استان که ۳۰۲ هزار هکتار زراعی و ۱۲۰ هزار هکتار آن باغی است، ۵۶ هزار و ۷۰۶ هکتار اراضی زراعی و ۱۴ هزار و ۴۸۲ هکتار اراضی باغی از محل اعتبارات خرده مالکی، زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

شهبازی گفت: به عبارتی ۱۹ درصد از اراضی زراعی و ۱۲ درصد از اراضی باغی استان، مجهز به روش‌های نوین آبیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت صرفه جویی آب برای هر هکتار چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب است، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در اجرای سامانه‌ها و روش‌های نوین آبیاری در رتبه نهم کشور قرار دارد.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی و کمبود نزولات آسمانی و کاهش آب در سطح استان، مراجعه حضوری و استقبال کشاورزان به مدیریت‌های جهادکشاورزی و واحد‌های تابعه زیاد شده، اما متأسفانه به علت تأمین نشدن اعتبار از سوی وزراتخانه، اجرای طرح را با مشکل مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.