بیش از ۱۵ هزار قلم داروی خارجی قاچاق در ابهر کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: ۱۵ هزار قلم انواع داروی خارجی قاچاق با تلاش ماموران پلیس آگاهی در یک باب ساختمان مسکونی این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمد مهدیخانی روز یکشنبه با بیان اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی است، گفت: برخورد با سودجویان عرصه دارو که علاوه بر امنیت اقتصادی، سلامت شهروندان را نیز به مخاطره می اندازند از شدت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان، از ذخیره سازی مقدار فراوانی داروی خارجی قاچاق در یک باب ساختمان مسکونی مطلع شدند و پس از هماهنگی های قضایی به همراه نمایندگان اداره صمت و بهداشت از محل مذکور بازدید کردند.

سرهنگ مهدیخانی تصریح کرد: در این عملیات پلیسی ۱۵ هزار داروی خارجی قاچاق، خارج از شبکه توزیع و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر، ارزش این محموله کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونی با افرادی که امنیت اقتصادی و سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازند در دستور کار پلیس قرار دارد، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت اینگونه افراد، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت:‌ ماموران پلیس در پی توقیف یک دستگاه سواری و یک دستگاه کامیون باری موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال شدند.

سرهنگ حسین بدری افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در پی رصد محورهای مواصلاتی استان موفق به توقیف یک دستگاه سواری ۲۰۶ و یک دستگاه کامیون باری حامل بار قاچاق شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از کامیون یک هزار و ۹۶۶ دستگاه انواع ابزار آلات برقی و دستی و ۵۴۴ عدد انواع چسب ساختمانی و صنعتی، یک هزار و ۶۴۴ عدد برف پاک کن خودرو و لوازم پنچرگیری و ۱۰۰ لیتر روغن صنعتی و ۲۶ کیلوگرم گریس و ۸۰۰ قوطی بتادین و ۳۰۰ عدد سرنگ آنژیوکت و سه هزار و ۵۰۰ عدد کپسول ویتامین قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ بدری ادامه داد: از سواری ۲۰۶ نیز ۳۲۹ عدد انواع لوازم آرایشی و ۴۵۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کشف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.