بیش از ۶ هزار خانوار در ملایر نیازمند مسکن روستایی

مدیر بنیاد مسکن ملایر گفت:از مجموع ۳۲ هزار و ۱۸۳ خانوار در روستا‌های این شهرستان ۶ هزار و ۵۶۷ خانوار نیازمند مسکن هستند.

عبدالملکی در خصوص تسهیلات مسکن روستایی با اشاره به اینکه در ملایر ۳۲ هزار ۱۸۳ خانوار وجود دارد که این تعداد در ۲۵ هزار ۶۰۶ واحد ساکن هستند و این نشانه آن است در برخی از واحد‌ها ۲ تا ۳ خانوار ساکن هستند، گفت: بر اساس این آمار می‌توان گفت ۶ هزار و ۵۶۷ خانوار نیازمند مسکن روستایی هستند.

وی در خصوص بازسازی و بهسازی مسکن روستایی با اشاره به اینکه این شهرستان از ابتدا تاکنون زمینه عملکرد خوبی داشته است به شکلی که ۷۸ درصد از واحد‌های مسکونی در این شهرستان بازسازی و بهسازی شده است ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ هزار ۹۸۸ واحد بازسازی و بهسازی انجام شده و با توجه به تعداد خانوار‌هایی که وجود دارند نسبت به تعدادی که در ۲۵ هزار و ۶۰۶ واحد ساکن هستند، بالغ بر ۵ هزار ۶۲۸ واحد غیر مقاوم در روستا‌های ملایروجود دارد که بر این اساس ۱۲ هزار و ۱۹۵ واحد نیازمند بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر با اشاره به اینکه امسال سهمیه این شهرستان دراین خصوص یک هزار و ۵۰۶ بوده است که تاکنون یک هزار و ۴۲۰ نفربه بانک‌های عامل معرفی شده اند افزود: تعداد یک هزار ۱۶۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده اند که در این زمینه نسبت به شهرستان‌های استان چند گام جلوتر هستیم. 

وی ابراز داشت: شاخص تسهیلات مسکن روستایی در کشور ۵۱ درصد در استان ۶۴ و در ملایر ۷۸ درصد است.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.