«ژرار کلمب» وزیر کشور سابق فرانسه درگذشت

ژرار کلمب، وزیر کشور سابق فرانسه که در روزهای طوفانی دولت مکرون از سمتش کناره گیری کرد، در سن ۷۶ سالگی و پس از ابتلا به سرطان معده درگذشت.

بر اساس اطلاعاتی که شامگاه شنبه در مطبوعات محلی فاش شد،  ژرار کلمب در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ شهردار لیون بود و سپس از سوی امانوئل مکرون برای سمت وزارت کشور انتخاب شد. پس از یک سال طوفانی، او در اکتبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد و تا ژوئیه ۲۰۲۰ به سمت خود به عنوان شهردار لیون برگردد. او از آن زمان به عنوان مشاور کلان شهر لیون مشغول به کار بوده است.
 

او در طول دوران طولانی فعالیت سیاسی خود، به ویژه وظایف معاونت، سناتور و رئیس کلانشهر لیون را با احزاب PS (حزب سوسیالیست) قبل از پیوستن به جمهوری به پیش LREM (La République en Marche، رنسانس کنونی)، جنبش‌های سیاسی ماکرونیست بر عهده داشت.

کلمب در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲، در پیامی در حساب X خود (توئیتر سابق) فاش کرد که به سرطان معده مبتلا شده است. وی در ان پیام نوشت: دوشنبه گذشته فهمیدم که سرطان معده دارم. من با همان انرژی که در خدمت لیون، کلانشهرمان در زمان تصدی شهرداری و ریاست آن بودم، با این بیماری مبارزه خواهم کرد.

از زمان اعلام درگذشت او، پیام‌ها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی برای ادای احترام به او زیاد شده است.

برچسب ها: فرانسه ، وزیر کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روحش قرین نفرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
جا داره یادی کنیم از مرحوم قاشقچی
آخرین اخبار