تاکید مجدد واشنگتن بر حمایت از رژیم صهیونیستی

وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از این رژیم تاکید کرد.

به گزارش وب گاه وزارت دفاع آمریکا، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای، اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل در یک تماس تلفنی درباره آزادی گروگان‌ها و آخرین وضعیت نوار غزه با یکدیگر گفتگو و رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، آستین در این تماس تلفنی از وضعیت اسیرانی که توسط حماس آزاد شدند، مطلع شد.

وزیر دفاع آمریکا در این گفتگو از نقش قطر و مصر برای دستیابی به این توافق که علاوه بر آزادی گروهی از اسیران، باعث افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه و تحویل سوخت به غیرنظامیان در غزه خواهد شد، تقدیر کرد.

در این گفت وگوی تلفنی، آستین نظرات خود را درباره افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و در نظر گرفتن مناطقی امن در سراسر این منطقه که غیرنظامیان بتوانند در آن مناطق این کمک‌ها را دریافت کنند، به وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل منتقل کرد و متذکر شد که تحقق این موارد مستلزم عدم تعارض با سازمان ملل و نیز داشتن ارتباط با دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هماهنگ‌کننده ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

آستین در ادامه این گفتگو بار دیگر ضمن حمایت بی، چون و چرای واشنگتن از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود بر جلوگیری از گسترش جنگ غزه به لبنان تاکید کرد.

در پایان این تماس تلفنی، وزیر دفاع آمریکا، گالانت را در جریان اقدامات ارتش آمریکا برای محافظت از نیرو‌ها و منافع ایالات متحده در سراسر منطقه خاورمیانه قرار داد.

 آستین و گالانت سه‌شنبه شب گذشته و پیش از اعلام توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی نیز با یکدیگر تلفنی گفتگو کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار