نخستین کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کتابخانه سیار این استان با هدف افزایش سرانه مطالعه در ایرانشهر افتتاح شد.

حامد زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح این کتابخانه سیار گفت: با توجه به بعد مسافت سیستان و بلوچستان، رساندن کتاب به همه روستا‌ها دشوار است و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی بردن امکانات و منابع کتابخانه به روستا‌ها را یکی از اهداف اصلی راه اندازی کتابخانه سیار عنوان کرد و افزود: این کتابخانه با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مبلغ چهار میلیارد ریال برای تهیه خودرو تخصیص یافت و از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال برای فضا سازی و تکمیل آن هزینه شده ضمن اینکه ۳۲۵میلیون ریال نیز از اعتبارات ابلاغی برای خرید تجهیزات آن هزینه شده است.

وی منابع موجود در این کتابخانه را ۷۰۰ جلد عنوان کرد و افزود: این کتابخانه طبق برنامه پیش بینی شده هر روز در ۲روستا مستقر و به علاقمندان خدمات رسانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار