هیل: لغزش‌های بایدن، آمریکا را به «روز حسابرسی ملی» نزدیک کرده است

نشریه هیل با اشاره به درگیری غیرمستقیم واشنگتن در سه مناقشه غزه، اوکراین و تایوان، نوشت: آمریکا به «روز حسابرسی ملی» نزدیک می‌شود.

روزنامه هیل (نشریه ویژه کنگره آمریکا) با اشاره به اینکه ایالات متحده به «روز حسابرسی ملی» نزدیک می‌شود تایید کرد که ترس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تشدید درگیری با روسیه دقیقا تنش بین دو کشور را تشدید کرد.

مارک توث و جاناتان سویت در مقاله‌ای که توسط این روزنامه منتشر شد نوشتند: «ترس بایدن از تشدید رویارویی با ولادیمیر پوتین محقق و منجر به تشدید تنش‌ها شد؛ تنش‌هایی که بایدن و دولتش بیهوده امیدوار بودند از آن اجتناب کنند.»

نویسندگان تأکید کردند که ایالات متحده به دلیل شکست‌های ناشی از سیاست‌های بایدن به «روز حسابرسی ملی» نزدیک می‌شود. به گفته آنها، استراتژی امنیت ملی واشنگتن حتی برای مقابله با سه وضعیت اضطراری همزمان طراحی نشده است، اما واقعیت کنونی نشان می‌دهد که ایالات متحده به طور غیرمستقیم در سه مناقشه درگیر است: غزه، اوکراین و تایوان.

در بخش دیگری از این مقاله نویسندگان سعی کردند لغزش‌های نابخشودنی بایدن را در خصوص تغییر رژیم در روسیه و برکناری پوتین یادآوری کنند. این نویسندگان با اشاره به پیشنهادات مسکو در خصوص مذاکرات با ناتو، افزودند: «مقامات کاخ سفید، از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، به سرعت از اظهارات بایدن عقب نشینی کردند و گفتند: ما برای موضوع تغییر رژیم در روسیه یا هر جای دیگری استراتژی نداریم.»

لازم به ذکر است که مسکو بار‌ها اعلام کرده است که ناتو به دنبال رویارویی نظامی با روسیه است. وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود آمادگی خود را برای گفتگو با ناتو اعلام کرد، مشروط بر اینکه روسیه در این گفتگو در شرایط برابر باشد و غرب از تلاش‌های خود برای نظامی کردن این قاره دست بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار