۶۶۹ مادر باردار زنجانی در طرح نفس از سقط جنین منصرف شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۶۸۳ مادر واجد شرایط از ابتدای اجرای طرح نفس در استان تاکنون شناسایی، و از این تعداد ۶۶۹ نفر با مشاوره از سقط جنین منصرف شدند.

مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به آخرین وضعیت اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ درصد مادران شناسایی شده تا پایان آبان امسال، تحت حمایت مالی و معیشتی قرار گرفته و حدود ۷۵ درصد مادران هم با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط منصرف شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح ۲۵۸ نوزاد متولد شدند، ادامه داد: طرح نفس در زنجان موفقیت ۹۸ درصدی داشته که نتیجه برنامه ریزی خوب، منسجم و همکاری‌های بین بخشی است.

وی موانع موجود این طرح را ضعف تبلیغاتی و رسانه‌ای جهت افزایش اطلاعات و آگاهی عموم مردم عنوان کرد و گفت: ضعف مالی برای پشتیبانی و حمایت از طرح هم وجود دارد و اغلب منابع مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تامین می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: استان زنجان رتبه برتر کشور را در اجرای طرح بسیار مهم و موفق نجات فرزندان سالم از سقط (طرح نفس) کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با کار‌های انجام گرفته مرکز نیکوکاری طرح تخصصی نفس استان با هدف حمایت از مادرانی که به دلیل نیازمندی‌های آموزشی، تشخیصی و درمانی، پزشکی و معیشتی، قصد سقط جنین سالم خود را دارند آغاز به کار کرده و زمینه مشارکت همگان در این امر مهم و خداپسندانه فراهم شده است.

این مسئول یادآور شد: به همین منظور عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی را به نام موسسه نیکوکاری مرکز نفس استان به شماره حساب ۸۸۱۳۵۳۴۴۳ نزد بانک ملی ایران - شعبه امداد ولایت واریز کنند.

برچسب ها: تولد نوزاد ، طرح نفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.