راه اندازی پانصد خانه قرآنی شهری و روستایی در سیستان و بلوچستان

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان از راه اندازی ۵۰۰ خانه قرآنی روستایی و شهری تا پایان سال ۱۴۰۲ در سطح استان خبر داد.

سید مهدی پور موسوی  گفت: براساس مصوبات شورای اندیشه ورز قرآن در اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، مقرر شده تا پایان سال با تلاش همه فعالان حوزه قرآن و عترت، تعداد خانه‌های قرآنی سیستان و بلوچستان را به پانصد خانه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان سیستان و بلوچستان تعداد ۱۳۴ خانه قرآنی شهری و روستایی فعال و ثبت شده وجود دارند و هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: خانه‌های قرآنی بروکراسی‌های اداری مؤسسات قرآنی و مشکلات حوزه مالیات را ندارد و شاهد تسهیلاتی مختلفی در این حوزه به نسبت مؤسسات قرآنی هستیم.

پور موسوی تصریح کرد: شهرهایی به مثل زاهدان به عنوان شهر حافظان قرآن معروف شده اما نیاز است در قالب مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی به علاقمندان آموزش لازم ارائه و از نخبگان در امر آموزش و افزایش حافظان و قاریان قرآن بهره گیری کرده و هم افزایی خانه‌های قرآنی را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کشور با عنایت به بندهای (۱۶)و(۱۷) و ماده (۶) اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی، و در راستای تحقق مأموریت‌ها و وظایف ذاتی خود، از سال ۱۳۸۳، اقدام به اجرای طرح ساماندهی تشکل‌های قرآنی مردمی کرده است.

وی گفت: این سازمان با همکاران ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، تاکنون تعداد قابل توجهی مؤسسات قرآنی مردمی و خانه‌های قرآن روستایی و شهری را ساماندهی و برای آنان مجوز فعالیت صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار