دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز بزکوهی و ۲بره اش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و بی رحم که اقدام به شکار بزکوهی و ۲بره اش در منطقه حفاظت‌شده امروله و دالاخانی کرده بودند، خبر داد.

مجتبی گداری رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور گفت : در پی کسب خبری مبنی بر شکار غیرمجاز بزکوهی توسط افرادی در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی، موضوع در دستور کار محیط‌بانان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، متخلفین نیمه شب گذشته در تور اطلاعاتی محیط‌بانان قرار گرفتند که متاسفانه یک بزکوهی و ۲بره را شکار و اسلحه خود را نیز در یک نقطه کور در دل کوه، پنهان کردند.

گداری با بیان اینکه در این راستا ۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر و با حکم قضایی راهی زندان شدند، افزود: همچنین یک فقره اسلحه شکاری پنهان شده کشف، سه لاشه بز کوهی مادر و بره‌ها ضبط و خودرو متخلفین نیز راهی پارکینگ شد.

وی با اشاره به اینکه با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلفین، معلوم شد که آن‌ها ۲ همدست دیگر داشته که متواری شده اند، عنوان کرد: مشخصات هویتی دیگر متخلفین احصا و با دستور دادستان تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

این مسئول اضافه کرد: هر کس اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

رئیس محیط زیست کنگاور خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت، حیات وحش و حفظ حقوق عامه مردم از وظایف اصلی حفاظت محیط زیست است و با متجاوزان به عرصه طبیعت و متخلفان شکار به طور جدی برخورد می‌شود .

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.