بالاترین نوع جهاد تبیین؛ خدمت بی‌منت به مردم است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای کادر درمان و بسیجیان مصداق بارز مقاومت هستند و بالاترین نوع جهاد تبیین؛ خدمت بی‌منت به مردم است.

  رضا شریفی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و تقارن این ایام با هفته بسیج اظهار کرد: شاخص‌های پزشکی، بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساختی و اعتماد مردمی رو به بهبود است.

وی با مقایسه وضعیت بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان قبل و بعد از بیماری کرونا بیان کرد: کادر درمان در زمان اوج کرونا در وسط میدان بودند و در این عرصه شاهد جانفشانی این عزیزان بودیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در عرصه چشم پزشکی این استان جزو استان‌های تراز اول کشور است، با وجود عقب ماندگی‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان استان با حضور مردم در هر عرصه‌ای شاهد رشد و پیشرفت بودیم، بهبود شرایط بهداشت و درمان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی با اشاره به وضعیت فعلی سیستان و بلوچستان و تشبیه آن به یک بیمار افزود: حال استان در عرصه های مختلف به صورت متوازن و همسان از شمال تا جنوب با جبران عقب ماندگی‌ها رو به بهبود بوده و برای بهبودی کامل نیازمند زمان بیشتری است.

شریفی اظهار کرد: شاهد توسعه و پیشرفت از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه آب رسانی، معادن، مسکن، کشاورزی، توسعه سواحل مکران، و پتروشیمی هستیم.

عقب ماندگی‌هایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که برای برطرف کردن این عقب ماندگی‌ها با اختیارات ویژه‌ای که به استان داده شده و با توجه به مسائل موجود و همچنین توانمندی مدیریتی استان شاهد پیشرفت و توسعه استان هستیم

وی با اشاره به وضعیت معدن جانجا تصریح کرد: ظرفیت معادن طلا و مس سیستان و بلوچستان معادل ظرفیت شناخته شده نفت خوزستان است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان ظرفیت‌ها پنهان و محرومیت‌ها آشکار است که بخشی به دلایل کم کارهای صورت گرفته در گذشته و بخش دیگری هم به دلیل عدم همراهی و همکاری خود مردم استان بوده است.

وی با تاکید برعدالت در خدمت رسانی افزود: باید پذیرفت؛ عقب ماندگی‌هایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که برای برطرف کردن این عقب ماندگی‌ها با اختیارات ویژه‌ای که به استان داده شده و با توجه به مسائل موجود و همچنین توانمندی مدیریتی شاهد پیشرفت و توسعه استان هستیم.

شریفی با اشاره به وقوع زلزله در زاهدان بیان کرد: از آغاز طوفان الاقصی در غزه، رژیم غاصب صهیونیستی معادل ۲ بمب اتمی بر سر مردم مظلوم و بی‌گناه غزه ریخته به گونه ای که هنگام برخورد موشک‌ها به زمین در شعاع ۲۰۰ متری محل سکونت کودکان، زنان و افراد بی‌گناه لرزش معادل زلزله زاهدان را تجربه می‌کنند.

وی تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی می‌خواهد جنایات خودش را با سپری شدن زمان عادی جلوه دهد و با دستکاری ذهن‌ها جای ظالم و مظلوم را عوض کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با مقایسه حضور مردم انگلیس در مراسم خاکسپاری ملکه و حضور در تجمع حمایت از مردم غزه بیان کرد: به برکت خون شهدای گفتمان مقاومت، در همه کشورهای آمریکایی و اروپایی جایگاه خودش را به دست آورده است.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار