عده‌ای نمی‌خواهند برنامه‌های اقتصادی دولت موفق شود

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تشریح وضعیت اقتصادی موجود کشور و وجود برخی مشکلات در این حوزه گفت: این مشکلات قابل رفع است، اما عده‌ای نمی‌خواهند دولت در برنامه‌های اقتصادی خود موفق شود.

یونس ژائله روز پنجشنبه در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز گفت: این عده هرجا رفتیم مانعی سر راهمان گذاشتند، مشکلاتی درست می‌کنند و به رغم اینکه بزرگان دولت، به دنبال تسهیل امور هستند این عده با مانع تراشی، سرعت تولید و صادرات را کاهش می‌دهند.

وی خطاب به وزیر اقتصاد، افزود: ۴۰ سامانه داریم و بیشتر وقت تولید کننده را این سامانه‌ها تلف می‌کنند در شرکت خود من، ۱۲ نفر روی این سامانه‌ها وقت می‌گذارند، نمی‌دانم در کشوری که دچار کمبود منابع هستیم و در جنگ اقتصادی قرار دارد کدام عقل سلیمی این موانع را ایجاد می‌کند؟

وی یکی از راهکار‌های رفع موانع تولید و افزایش صادرات غیرنفتی را واقعی سازی نرخ ارز عنوان کرد و گفت: در جنگ اقتصادی قرار داریم و عده‌ای این را باور نمی‌کنند باید این اجازه را به همه بدهیم تا به هر میزان و هر جایی که ممکن است ارز وارد کشور کنند تا چرخ‌های تولید و صادرات در این کشور بچرخد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر اهمیت حمل و نقل در توسعه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: ما از گذشته ارتباط خوبی با کشور‌های همسایه داشته و داریم و بر این مبنا ارتباطات مرزی ترانزیتی را برقرار کنیم.

ژائله با بیان اینکه در حمل و نقل، شرکت قوی و بین المللی نداریم افزود: در این حوزه، بیشتر راننده و مالک محور است و همین موضوع مشکلاتی را در بخش صادرات ایجاد کرده است همچنین بانک‌ها به بهانه رشد نقدینگی وام نمی‌دهد و یکی از بانک‌های خصوصی تنها سه درصد منابع خود را به صورت تسهیلات ارایه کرده است.

وی بیان کرد: برای تولید ثروت باید نقشه راهبردی تهیه کنیم و زمینه را برای حضور قدرتمند بخش خصوصی فراهم سازیم چگونه می‌شود.

وی همچنین خواستار ثبات نرخ ارز برای افزایش سرمایه گذاری در کشور شد.

برچسب ها: صادرات نفتی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار