برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی با نام لاله‌های روشن

یادواره شهدای دانش‌آموزی با نام لاله‌های روشن با عطر حضور دو تن از شهدای گمنام در سالن شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در مراسم، با گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) و نماد آگاهی همراه با معنویت است، گفت : فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج یک پدیده استثنایی بود که اسلام و انقلاب را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرد.

وی تفکر بسیج را نجات بخش عنوان کرد و افزود: تفکر بسیج باعث شده امروز جوانان غزه در برابر رژیم کودک‌کش اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می‌شود، بایستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ با عظمت یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهد.

وی با بیان اینکه ایثار، شجاعت، ساده زیستی و دیگر خصایص پسندیده در سبک زندگی شهدا موج می‌زد و باید دانش آموزان را با سبک زندگی این عزیزان آشنا کنیم، گفت: باید دانش‌آموزان را در جریان از خودگذشتگی شهدا و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس قرار دهیم.

محمدی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ نابی است که باید آن را به دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور انتقال دهیم.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را در امتداد قیام عاشورا دانست و گفت: همانگونه که قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نقش مهمی در ماندگاری دین مبین اسلام داشت، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باعث زنده ماندن اسلام خواهد شد.

وی با اشاره به توطئه چینی دشمنان علیه اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت‌های بزرگ دنیا به پشتیبانی صدام آمده و جنگی را بر ما تحمیل کردند که اگر از خودگذشتگی شهدا و رشادت رزمندگان نبود نمی‌توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، لذا باید روحیه و تفکر ایثار و شهدت را به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

 وی تنها راه برون رفت از مشکلات را تبیین فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: در سایه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم بر مشکلات فائق آمده و در عین حال در برابر توطئه‌های چینی‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب موفق باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس قریب ۹۰۰ شهید دانش‌آموز و ۱۸۰ شهید فرهنگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار