برگزاری رزمایش مشترک روسیه و هند

روسیه و هند رزمایش مشترک دریایی خود را در اقیانوس آرام آغاز کردند.

روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به عنوان میراث دار این اتحاد سال‌های بسیار سختی را در دهه ۹۰ میلادی به دلیل مشکلات اقتصادی طی کرد. با این حال، با به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین در این کشور، روسیه بار دیگر توانست در قرن بیست و یکم به جمع قدرت‌های بزرگ بپیوندد. جنگ اوکراین گرچه باعث قطع ارتباطات با غرب شده است، اما مسکو با رویکرد نگاه به شرق در حال جایگزین کردن شرکای جدید است. 

به گزارش تله تریدر، ناوگان اقیانوس آرام روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه و هند رزمایش دریایی خود را در خلیج بنگال را آغاز کرده‌اند. 

هدف از این رزمایش دو روزه تقویت همکاری‌های دریایی میان مسکو و دهلی نو، و نیز بهبود توانایی‌های مشترک برای مقابله با تهدیدات جهانی و اطمینان از امنیت دریانوردی غیرنظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه است. 

در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده، آمده است: در طول این رزمایش، ملوانان دو کشور اقدام به انجام مانور‌های مختلف مشترک به عنوان بخشی از اقدامات متنوع و آموزشی در حوزه دفاع هوایی و ارتباطات کردند. همچنین سوخت گیری در حال حرکت و نیز استفاده مشترک از بالگرد‌های مستقر در ناوگان‌های دریایی بخشی از این رزمایش است. 

هند از زمان آغاز جنگ اوکراین از پیروی کردن از تحریم‌های غرب علیه روسیه اجتناب کرده و بالعکس واردات سوخت‌های فسیلی از مسکو را افزایش داده است. برگزاری رزمایش‌های مشترک بخشی دیگر از اقدامات دهلی نو با مسکو است که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار