معاون استاندار کردستان:

خروج مرغ از کردستان ممنوع شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: از دیشب برای کنترل قیمت و عدم جلوگیری از کمبود، خروج مرغ از استان ممنوع شده است.

علی نوری ظهر امروز در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با اشاره به اینکه نظارت بر بازار به ویژه در توزیع کالا‌های اساسی ضروری است، اظهار کرد: گر بازرسی و نظارت هدفمند انجام شود قطعا قیمت‌ها کنترل شده و رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان عنوان کرد: نقطه اشتراکی در کشور در زمینه مشکلات مربوط به بازار وجود دارد و آن هم عدم بازرسی و نظارت هدفمند است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر درخواست مرغداران برای افزایش قیمت مرغ، گفت: اینکه به واسطه خروج مرغ از استان قیمت این کالا افزایش پیدا کند قابل قبول نیست.

نوری اضافه کرد: خروج مرغ از استان قانونی نیست و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند باید برخورد قاطع صورت بگیرد.

پیمان اسکندری رئیس جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه معمولا تقاضا برای مرغ در روز‌های پایان ماه افزایش می‌یابد با کمبود و در نتیجه افزایش قیمت مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: بالابودن قیمت مرغ در بازار عرضه سایر استان‌ها نسبت به کردستان موجب شده تولیدکنندگان نسبت به خروج مرغ از استان و عرضه آن در دیگر استان‌ها اقدام کنند که از شب گذشته خروج مرغ از استان ممنوع شده است.

مشکلی در تامین و توزیع مرغ در کردستان وجود ندارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز اظهار کرد: کردستان از استان‌های تولیدکننده مرغ است، هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع مرغ در استان وجود ندارد.

بختیار خلیقی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که کارگروه تنظیم بازار انجام داد در خصوص کالاهای اساسی چندین طرح شامل ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و ذخیره‌سازی میوه و مرکبات و غیره را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نظارت عالیه بر سطح بازار به زودی در سطح استان شکل می‌گیرد، گفت: نمایشگاه‌های مختلف عرضه کالا در راستای تنظیم بازار با محوریت اتاق اصناف شهرستان‌ها در ایام مختلف برگزار شده است.

خلیقی عنوان کرد: مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها عرضه مستقیم کالا به فرمانداران داده شده و این مهم با محوریت اتاق اصناف صورت می‌گیرد.

برچسب ها: قیمت مرغ ، تامین مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.