۴۰ هزار نفر در کشور از حمایت شغلی بهزیستی بهره‌مند شدند

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف این سازمان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مورد حمایت شغلی قرار گرفته اند.

محسن ایروانی رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سن اشتغال جامعه هدف ۱۸ تا ۶۵ سال است و بهزیستی کشور توانست با اقدام‌های حمایتی، سالانه ۸۰ هزار نفر را مورد حمایت شغلی قرار دهد و افزایش آمار تا ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار است.

وی به تسهیلات پرداخت شده اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه هدف پرداخت شد و طی پیگیری‌های سازمان بهزیستی و سایر نهاد‌های حمایتی، ۷۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز به سازمان بهزیستی اختصاص یافت تا بتوان افراد بیشتری را تحت حمایت قرار داد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های موجود برای تسهیل امر اشتغال افراد تحت پوشش در حال شناسایی است و پس از شناسایی ظرفیت‌ها، طرح و مشوق‌های لازم عملیاتی می‌شود.

ایروانی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تسهیل‌کننده اشتغال در کنار بخش صنعت، خدمات و کشاورزی در تلاش است تا زیرساخت‌های ایجاد اشتغال جامعه هدف را به بهترین شیوه فراهم کند.

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تمام تلاش بهزیستی و به صورت ویژه دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی فراهم کردن زمینه برای اشتغالزایی است، اضافه کرد: از جمله این مشوق‌ها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، خوداشتغالی و کارفرمایی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما، پرداخت یارانه دستمزد برای افراد دارای معلولیت است و در آینده برنامه معافیت مالیاتی برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.