وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد در شهر تاریخی رادکان چناران

شهر تاریخی رادکان شهرستان چناران به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی که دارد مقصد گردشگران زیادی در سال است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران با اشاره به اینکه رادکان در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال هزار مسجد و در حاشیه دشت کشف رود واقع شده است، گفت:شهر تاریخی رادکان به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی که دارد مقصد گردشگران زیادی در  سال است.

محمد طاهریان مقدم افزود: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر از شهرستان بازدید می کنند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: تاکنون ۱۱ واحد اقامتی در قالب خانه مسافر، بوم گردی و اقامتگاه سنتی با ظرفیت ۳۵۰ نفر در شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: واحد‌های اقامتی در شهر چناران، شهر رادکان، روستای گردشگری بقمچ، روستای آبگاهی و اخلمد هستند.

طاهریان مقدم از طبیعت پلکانی روستای بقمچ، گاش و گاه و اندیشش، روستای گردشگری اخلمد علیا و سفلی، روستای بهمن جان و روستای گروه  به عنوان مناطق دیدنی این شهرستان نام برد و گفت: فرت بافی، زیورآلات، تزئینات نمدی، چرم‌دوزی، معرق، گلیم‌بافی و پلاس بافی به عنوان مهمترین صنایع‌دستی شهرستان چناران هستند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران میزان اقامت مسافران در این شهرستان را دو روز اعلام کرد و گفت: منطقه رادکان تا سال ۱۳۴۴ به عنوان مرکز بخش در تقسیمات کشوری، جایگاهی رفیع داشت و دارای آثاری فاخری است که می‌توان به برج تاریخی رادکان، حمام تاریخی، مسجد و آرامگاه خواجه و همچنین برج بارو‌هایی قدیمی شهر اشاره کرد.

وی در ادامه از آغاز مرمت حمام تاریخی شهر رادکان شهرستان چناران خبر داد و گفت: عملیات مرمت و بازسازی و استحکام‌بخشی حمام تاریخی رادکان از اول آبان  امسال آغاز شده است.

طاهریان مقدم افزود: حمام رادکان مربوط به اوایل قاجاریه که در فهرست آثار ملی به شماره ثبتی ۲۲۲۹۹ مورخ بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۸۶ ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.