مزدوران خارجی در ارتش اوکراین از جنگ فرار می‌کنند

یکی از افسران ارتش اوکراین گفت: سربازان تازه نفسی که برای جنگیدن برای کی‌یف می‌آیند اغلب می‌گویند که نمی‌دانستند وضعیت چقدر بد است.

یکی از افسران ارتش اوکراین امروز (یکشنبه) به سی‌ان‌ان گفت:  بسیاری از مزدوران خارجی که کی‌یف استخدام کرده است، پس از تجربه واقعیت وحشتناک میدان نبرد، سریعاً تصمیم به فرار از اوکراین می‌گیرند. مسکو پیش از این گفته بود که کی‌یف از سربازان کشور‌های دیگر به عنوان خوراک توپ برای نقض خطوط دفاعی روسیه استفاده می‌کند.

«ستوان دیمیتری کوستیوک» در مصاحبه با شبکه آمریکایی گفت:  جوخه او که در نزدیکی آرتیوموفسک (معروف به باخموت در اوکراین) که صحنه درگیری شدید در ماه‌های اخیر بود مستقر شده بود، کمبود پرسنل داشت که ۱۲ نیروی خارجی آن را تکمیل کردند.

به گفته این افسر، در حالی که برخی از مزدوران به دلیل این که جنگ را «فعالیت حرفه‌ای» خود می‌دانند یا حتی «به این دلیل که رزومه خوبی در کارنامه‌‎شان است» به صحنه‌های درگیری با روسیه می‌روند.

کوستیوک اعلام کرد: برخلاف شهروندان اوکراینی، خارجی‌ها می‌توانند قرارداد خود را با ارتش فسخ کنند. تقریباً نیمی از مردم پس از دیدن این که خصومت‌ها به چه صورت بود، گفتند: «نه، نه، این خیلی زیاد است.» این افسر به سی‌ان‌ان گفت: «این جنگی نیست که ما برای آن ثبت نام کردیم.»

او همچنین از کمپین فراخوان عمومی این کشور که با رسوایی‌های متعدد فساد خدشه‌دار شده است - انتقاد و اعلام کرد که تلاش‌های اوکراین برای وادار کردن شهروندانش به پیوستن به ارتش این کشور، سربازانی را آموزش می‌دهد که تمایلی به جنگیدن ندارند.

ارتش روسیه بار‌ها هشدار داده است که مزدوران خارجی استخدام شده در ارتش اوکراین به عنوان یک هدف مشروع در نظر گرفته می‌شوند، زیرا در موارد متعدد حملات موشکی دوربُرد را به اردوگاه‌های آموزشی خود انجام داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در ماه ژوئیه اعلام کرد که کی‌یف «یگان‌هایی را با مزدوران خارجی به مصاف با روسیه می‌فرستد و آن سربازان مجروح، آخرین نفری هستند که از میادین خارج می‌شوند.»

تقریباً در همان زمان، مسکو تخمین زد که از زمان آغاز درگیری‌ها، بیش از ۱۱ هزار مزدور خارجی به اوکراین وارد شده‌اند و تقریباً ۵ هزار نفر از آن‌ها پس از مشاهده نحوه برخورد ارتش و مقامات محلی با آن‌ها از کشور فرار کرده‌اند. بر اساس گزارش وزارت دفاع، تا ماه جولای، تعداد جنگجویان خارجی در ارتش اوکراین کمی بیش از ۲ هزار نفر تخمین زده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار