برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان برای جذب دانشجو در ۲۳ رشته کم متقاضی

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: دانشجویان پزشکی از تحصیل در ۲۳ رشته تخصصی به علت نداشتن درآمد کافی چندان استقبال نمی‌کنند که برای رفع این نقص درحال برنامه ریزی هستیم.

ابوالفضل باقری فرد روز یکشنبه در حاشیه عملیات ساخت دانشکده جدید بهداشت همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا همدان افزود: وضعیت گرایش به رشته‌های حوزه تخصصی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی می‌شود چراکه برخی از این رشته‌ها با وجود ظرفیت به علت نداشتن درآمد، استقبال کننده ندارند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال پیش بینی تمهیداتی برای اصلاح نظام پرداخت به متخصصان این قبیل رشته‌ها است تا بعد از دانش آموختگی و دریافت مدرک، درآمد مناسبی داشته باشند و اقبال از این رشته‌ها افزایش یابد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اقبال به تحصیل به ۲۳ رشته به علت نقص در نظام پرداخت، اندک است اظهار امیدواری کرد با تصمیماتی که به تازگی درباره این رشته‌ها به ویژه اطفال، طب اورژانس و بیهوشی گرفته می‌شود این مشکلات حل شود.

ایجاد بیمارستان مجازی در استان‌ها

باقری فرد گفت: بیمارستان مجازی در کشور راه اندازی و در چند استان بهره برداری شده است، که با توجه به بودجه‌های مورد نیاز و زیر ساخت، دانشگاه‌های علوم پزشکی گام به گام به سمت راه اندازی بیمارستان مجازی پیش می‌روند.

وی افزود: راه اندازی بیمارستان مجازی در آموزش دانشجویان و در تکریم ارباب رجوع نقش آفرین است چرا که بیمار در خط اول توسط دانشجویان دیده نمی‌شود بلکه این کار در بیمارستان‌های مجازی و محیط‌های شبیه سازی شده انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با ایجاد زیر ساخت‌ها و اعتباراتی که توسط وزارت بهداشت تزریق می‌شود، بیمارستان‌های مجازی افزایش و توسعه یابد.

عملیات ساخت دانشکده جدید بهداشت در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع در چهار طبقه صبح امروز با حضور استاندار همدان، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان در محوطه دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.