۴۸۳ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در زاهدان اجرا می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج ۴۸۳ برنامه در سطح زاهدان انجام می‌شود گفت: بزرگ‌ترین وظیفه بسیج خدمت‌رسانی به ملت و اقشار آسیب‌پذیر است.

 محمدرضا نخعی  در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: این مردم هستند که به بسیج هویت می‌دهند زمانی که مردم کنار بسیج قرار می‌گیرند اقدامات شگرف صورت می‌گیرد که اگر نباشند این اقدامات ابتر و ناقص می‌شود.

وی ادامه داد: به جهت خدمت‌رسانی به مردم گروه‌های خدمت‌رسانی اقدامات ویژه‌ای اعم از ساخت منازل، سرویس‌های بهداشتی برای افراد نیازمند، ساخت مدارس در نقاطی که سران آموزشی پایین دارد، ساخت مسجد، بازسازی ۶۹ مدرسه در طرح شهید عجمیان از طریق بسیجیان جهادی انجام شده.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان افزود: این اقدامات جهادی علاوه بر زاهدان حتی در شهرهای فنوج، نیکشهر، چابهار، زابل نیز توسط گروه‌های جهادی انجام شده است و که به جهت تقدیر در همایشی از این گروه‌های جهادی تحلیل انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج در این روز بیش از پنج هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توزیع می‌شود از دیگر اقدامات، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح شهر است که در این روز یکی از مدارس در منزلاب به‌عنوان نمونه افتتاح می‌شود.
نخعی بیان کرد: همچنین در مناطق حاشیه زاهدان ویزیت رایگان به‌صورت گسترده در طول هفته انجام می‌شود و به‌صورت ویژه در روز اول و محله پنج‌تن آل عبا این ویزیت‌ها انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی با واگذاری وام‌های اشتغال‌زایی که توسط بسیج سازندگی به‌صورت ویژه یک هزار و ۲۰۰ وام در ناحیه زاهدان داده شد که در این هفته بخشی از این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان خاطرنشان کرد: بحثی که رهبر انقلاب بسیار بر آن تأکید دارد جهاد تبیین است که اگر انجام نشود کوتاهی شده است و در این زمینه دشمن جلو می‌آید، مانند جنگی که در مقابل مردم مظلوم غزه صورت‌گرفته و ناجوانمردانه آنان را به شهادت می‌رسانند و با سکوت مجامع بین‌المللی همراه است حتی جای شهید و جلاد را در آن عوض می‌کنند.

وی عنوان کرد: این مسائل باید به‌درستی تبیین شود که حتی اگر در ملت ایران نیز اتفاقی افتاد جای ظالم و مظلوم عوض نشود در کشور باید این مورد را جدی گرفت.

نخعی بیان کرد: ۱۱ حوزه خواهران در مسائل مربوط به بانوان، مادران، دختران و ازدواج فعالیت می‌کنند که در این هفته در غالب ۳۵ کارگاه آموزشی توسط روان‌شناس، صاحب‌نظران و کارشناسان به‌صورت ویژه در این زمینه برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: در بحث امنیت نیز بسیج همواره با گشت‌های رضویون همراه ناجا است و در این زمینه همکاری می‌کنند این گشت‌زنی‌ها در این هفته نیز تشدید می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان ادامه داد: به جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدا برگزاری ۲۵ یادواره شهدا برنامه‌ریزی‌شده است و علاوه‌برآن آبروی محله و غبارروبی مزار شهدا نیز در این حوزه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه سواد رسانه و فضای مجازی باید سواد استفاده از ابزارهای ارتباط‌جمعی در بین افراد جامعه ترویج داد در این زمینه ۱۲ برنامه گنجانده شده است همچنین در حوزه تربیت‌بدنی برگزاری مسابقات فوتسال، پیاده‌روی صبح جمعه و ۲۱ نقطه دیگر مانند کورین و نصرت‌آباد برنامه‌ریزی‌شده است.

نخعی افزود: از دیگر اقدامات می‌توان به برگزاری نمایشگاه توانمندسازی بسیجیان، نذر خون، تحول در گروه‌های سرود و ایجاد ۳۱ سرود پاتوقی در محلات مختلف و... نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: همایش پنج آذر که هر ساله شکوه و اقتدار بسیج را نشان می‌دهد امسال به‌واسطه برگزاری نمازجمعه در سوم آذرماه این همایش به تاریخ سوم آذر موکول می‌شود.

برچسب ها: سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار