اختصاص شش هزار میلیارد تومان برای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

وزیر بهداشت گفت: مرگ و میر نوزادان به هشت در هزار تولد کاهش پیدا کرده است.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در مراسم آیین بزرگداشت روز پرستار گفت: ماهیت اصلی کشورهایی که خودشان را مدعی حقوق بشر و حاکمان دنیا می دانند، برملا شده و فجیع ترین جنایت ها بر علیه مردم فلسطین در حال انجام است. در تمام معاهدات بین المللی بیمارستان ها و کارکنان درمانی مصون هستند اما در غزه مراکز درمانی، بیماران، کودکان، پرستاران و پزشکان هدف بمباران قرار گرفته اند. 

به گفته وی چهره واقعی آمریکا مشخص شده و جنگ اصلی در غزه توسط آمریکا انجام می شود و سلاح های آمریکایی به غزه منتقل شده است. اما غزه قهرمانانه در حال مبارزه و ایستادگی است. کادر سلامت زیادی برای اعزام به غزه داوطلب شده اند. 

وزیر بهداشت بیان کرد: جامعه پرستاری عملکرد درخشانی در دوران کرونا داشته اند. بهترین نیروهای پرستاری متعلق به کشورمان هستند. در رشته پرستاری۲۱۵۶ عضو هیئت علمی در کشور داریم. در آزمون استخدامی اخیر ۱۲۰۰۰ نیروی پرستار جذب می شوند. برای سال جاری شش هزار میلیارد تومان برای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص داده شده است.

عین اللهی ادامه داد: امید به زندگی به ۷۶ سال ارتقا پیدا کرده است و کاهش مرگ و میر نوزادن به هشت در هزار تولد کاهش و مادران باردار به ۲۵ در ۱۰۰ هزار تولد دست یافته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰۰۰ خانه بهداشت در کشور راه اندازی شده است و امروز بیمارستان شهریار با ۳۱۳ تخت پس از ۳۴ سال افتتاح شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار