آبرسانی به هشت روستای شهرستان کمیجان با بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: عملیات آبرسانی به هشت روستای شهرستان کمیجان با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ نفر بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

حشمت‌اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: عملیات آبرسانی به هشت روستای شهرستان کمیجان با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ نفر بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه داشته است. این اعتبار از محل منابع شرکت هزینه شده و به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۳۰ کیلومتر اصلاح و توسعه خط انتقال آب در این طرح ادامه داد: ساخت یک باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه آب با مجموع آب‌دهی ۴۰ لیتر در ثانیه و اجرای هفت و نیم کیلومتر خط انتقال آب از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح در حال انجام است.

عباسی افزود: طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب در شهرها و روستاهای استان مرکزی در دست اجرا است که با جذب به موقع اعتبارات آماده بهره‌برداری است.

شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ۱۲ شهرستان، ۳۴ شهر و ۸۶۳ روستا مشغول خدمات‌رسانی است و عمده وظیفه آن تامین آب آشامیدنی بهداشتی و جمع‌آوری فاضلاب در تعدادی از شهرستان‌ها است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.