از سرقت با لباس زنانه در پوشش ماموران بهداشت تا دستگیری اعضای باند سارقان در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضای باند سارقان کابل دکل‌های مخابراتی در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند سارقان کابل دکل‌های مخابراتی با ۶۰ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل از دکل‌های مخابراتی در بخشی از مناطق شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۳۷ بهارستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از هماهنگی قضایی و با اقدامات پلیسی موفق شدند ۳ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از انبار آن‌ها مقادیری کابل مخابراتی نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۶۰ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی اقرار کردند، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری ضروری است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

عاقبت متهم

دستگیری ۳ نفر از اراذل و اوباش در آباده 

فرمانده انتظامی آباده گفت: ۳ نفر از اراذل و اوباش که ضمن اخلال در نظم عمومی، باعث نارضایتی شهروندان شده بودند در عملیات پلیسی این فرماندهی دستگیر شدند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش در سطح شهرستان آباده، ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، ۳ نفر از اراذل و اوباش که با درگیری، ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم عمومی باعث ترس و وحشت شده بودند را شناسایی کردند و فعالیت آنان را زیر نظر قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز کردند و در عملیاتی ضربتی موفق شدند هر ۳ اراذل و اوباش را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان تعدادی سلاح سرد شامل قمه، چاقو، زنجیر و پنجه‌بکس کشف شد، گفت: در سوابق این افراد جرائمی از قبیل شرارت، درگیری و چاقوکشی به چشم می‌خورد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: امنیت خط قرمز پلیس است و با جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله می‌شود و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 ماموران بهداشت قلابی در اقلید دستگیر شدند/سرقت با لباس زنانه 

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری ۲ سارق مامورنما که تحت عنوان مامور بهداشت در این شهرستان سرقت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی خبر دریافتی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر جعل عنوان تحت پوشش ماموران بهداشت، بلافاصله ماموران کلانتری مرکز به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ۲ سارق، یکی از آن‌ها مذکر، اما با لباس زنانه تحت عنوان مامور بهداشت وارد منزل یکی از شهروندان می‌شوند و صاحبخانه را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: با توجه به سر و صدای صاحبخانه و تماس همسایه‌ها با پلیس ۱۱۰، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام می‌شوند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این هنگام یکی از سارقان دستگیر شده و دیگری اقدام به فرار می‌کند، گفت: با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات و اقدامات فنی، ماموران انتظامی در کمتر از ۴۸ ساعت، سارق دوم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و یک عدد شوکر، دستکش، لباس زنانه و اسپری دفاع شخصی از او نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه متهمان با اعمال مجرمانه سرقت، سوء استفاده از عناوین دولتی و ضرب و جرح به مقام قضایی تحویل داده شدند، به شهروندان توصیه کرد: هنگام مراجعه ماموران ادارات خدمات رسان مانند آب، برق، گاز، بهداشت و حتی ماموران انتظامی، حتما از آن‌ها کارت شناسایی و حکم ماموریت خواسته و بدون احراز هویت، درِ منزل را به روی آن‌ها باز نکنند و موضوعات مشکوک را بلافاصله برای بررسی به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۳۴ فقره سرقت در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوهچنار از دستگیری ۹ نفر از سارقان اماکن خصوصی و سایر سرقت‌ها با اعتراف به ۳۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوهچنار بیان کرد: پس از وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی و سایر سرقت‌ها در سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و تجسس این فرماندهی قرار گرفت. 

او تصریح کرد: کارآگاهان با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، ۹ نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری آن‌ها شدند. 

سرهنگ شیروانی ادامه داد: در بازجویی به عمل آمده توسط ماموران، سارقان به کشف ۳۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی و سایر سرقت‌ها در محدوده شهرستان کوه‌چنار اعتراف کردند. 

فرمانده انتظامی کوهچنار با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ارتقای امنیت محله‌محور در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در جهت جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با اولویت پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: کشف ۲ کیلو و ۲۹۷ گرم انواع مواد مخدر، جمع‌آوری و دستگیری ۲۷ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش، دستگیری ۹ سارق و کشف ۲۴ فقره سرقت به همراه اموال مسروقه از نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور بوده است.

سرهنگ محمدی افزود: توقیف ۴۱ دستگاه خودرو و ۲۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر دستاورد‌های ماموران انتظامی شهرستان اقلید بوده است.

فرمانده انتظامی اقلید، بر استمرار طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در جهت فراهم کردن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

کشف بیش از ۱۲ کیلو مواد مخدر از سواری پژو 

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی لارستان در جهت کنترل و بررسی وسایط نقلیه در محور‌های مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.

توقیف اتوبوس حامل کالا‌های قاچاق در کوار 

فرمانده انتظامی کوار گفت: مأموران این فرماندهی یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق را توقیف کردند. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از استان‌های جنوبی به مقصد شیراز در حرکت بود، مشکوک شدند.

او تصریح کرد: مأموران پس از هدایت خودرو به داخل پلیس آگاهی و در بازرسی دقیق از آن، موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی و ۳۲ عدد لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی شدند.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به تعیین یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده از سوی کارشناسان، افزود: راننده اتوبوس پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کشف ماینر‌های قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۳ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی مطلع شدند ۲ نفر در منزل خود به صورت غیرقانونی از دستگاه‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند ۳ دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه برابر اظهار نظر کارشناسان ارزش ماینر‌های قاچاق ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲ نفر در این خصوص پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارقان درون خودرو در زرقان

فرمانده انتظامی زرقان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی زرقان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های مختلف در سطح حوزه استحفاظی زرقان، برسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی زرقان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی به ۱۱ قفره سرقت محتویات خودرو و اماکن خصوص اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستبند بر دست متهم

کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی کمارج هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بوشهر - کازرون به یک سواری پراید مشکوک شدند و به منظور بررسی بیشتر نسبت به توقف آن اقدام کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۶۰ تخته پتو مسافرتی، ۴۳۰ عدد روبالشتی و ۲۶۰ عدد فلاکس مسافرتی عیرمجاز و قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این زمینه راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
ماموران بهداشت قلابی در اقلید دستگیر شدند سرقت با لباس زنانه
آخرین اخبار