کاهش زمان امدادرسانی آتش نشانان با سامانه مهار

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: فعالیت سامانه مدیریت عملیات مهار، اعزام خودرو‌های عملیاتی را تسریع و زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه را در یزد کاهش داده است.

رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه این سامانه در بهار امسال در ایستگاه‌های آتش نشانی شهر یزد راه اندازی شد و هم اکنون میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی را به ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسانده است، گفت: افزایش جمعیت، گستره شهرنشینی و تقاضای بیشتر نسبت به دریافت خدمات ایمنی و استفاده از ابزارها، تکنیک‌ها وسامانه‌های نرم افزاری و دانش بنیان مهمترین عوامل راه اندازی این سامانه در سازمان آتش نشانی بود. 

او افزود: این سامانه دارای قابلیت نمایش تشخیص موقعیت و آدرس تماس گیرنده، مشاهده موقعیت و ابعاد محل حادثه با استفاده از نقشه های هوایی (GIS)، مشاهده موقعیت نزدیکترین شیر هیدرانت به محل حادثه جهت آبگیری مجدد خودرو‌ها و تشخیص نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی و مسیریابی به محل حادثه است که در مجموع می‌تواند هم در بحث زمان رسیدن به محل حادثه و هم در بهبود کیفیت خدمت رسانی نقش موثری ایفا کند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: امکان گزارش گیری به صورت سیستمی، ثبت گزارش حوادث، مدیریت آموزش و فرهنگ سازی و دریافت آمار روزانه از هر یک از ایستگاه‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های این سامانه قلمداد می‌شود.

رحیمدل ثبت پرونده ورزشی نیرو‌های سازمان، پرونده‌های آموزش و پیشگیری و کارشناسی از دیگر مزایای جانبی سامانه مهار عملیات دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.