کشف بیش از هزار و ۸۲۰ قلم دارو و کالا‌های سلامت محور قاچاق در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف بیش از هزار و ۸۲۰ قلم دارو و کالا‌های قاچاق و تعطیلی ۶ واحد صنفی متخلف در شیراز خبر داد.

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه قاچاق دارو‌های غیرمجاز و کالا‌های سلامت محور، علاوه بر اینکه سلامتی افراد جامعه را به شدت تهدید می‌کند، به اقتصاد کشور نیز ضربه می‌زند، اظهار کرد: در بازدید ضربتی از یکی از پاساژ‌های سطح شیراز، بیش از هزار و ۸۲۰ قلم انواع دارو‌های غیرمجاز و قاچاق، فرآورده‌های گیاهی و دست ساز و مکمل‌های ورزشی قاچاق به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال کشف و توقیف شد.

او ادامه داد: در این بازدید میدانی که با حضور کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه، مقام قضایی و نیرو‌های انتظامی انجام شد، ۶ واحد صنفی متخلف تعطیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول، با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم، همچنین از کشف تعدادی داروی سقط جنین در این بازدید خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع دارو‌های رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این دارو‌ها بدون نسخه پزشک جرم محسوب می‌شود.

راعی بیان کرد: عرضه دارو‌های چاقی و لاغری غیر‌مجاز، دارو‌های مخدر، مکمل‌های ورزشی قاچاق و دارو‌های سقط جنین به علت دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت مردم، در عطاری‌ها و صنوف عرضه مکمل‌های ورزشی ممنوع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه دارو‌های غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه ۱۹۰ و تلفن ۲۲۴۰ پیامگیر شکایات، تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار