ضرورت احداث سینما در بناب

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهرستان بناب از احداث سینما در این شهرستان خبر داد.

سید محمود اسلامی امروز در جمع هنرمندان شهرستان بناب با بیان اینکه در ابتدای دولت آیت الله رئیسی بیش از ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشت گفت: عمر برخی از این پروژه‌ها به بیش از ۲۰ سال بود که به پروژه‌های میراثی تبدیل شده بودند.

وی با بیان اینکه به دستور رئیس جمهور و پرداخت اعتبارات بیشتر پروژه‌های نیمه تمام رو به اتمام هستندافزود: به دستور رئیس جمهور برای مجموع این ۵۰۰ پروژه ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی گفت: تا امروز بیش از ۳۵ درصد از اعتبارات تخصیص یافته و مجتمع‌های فرهنگی در شهر‌های ارومیه، ساری و کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و به زودی در یزد و کرمانشاه شاهد افتتاح چند پروژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به مطالبه مردم شهرستان بناب در خصوص احداث سینما در این شهرستان گفت: طبق قانون شهرستان‌های بالای ۱۵۰ هزار نفر می‌بایست دارای سینما باشند و دولت برای بناب سینما احداث خواهد کرد.

سید محمود اسلامی با توجه به اینکه شروع پروژه‌های جدید تا اتمام پروژه‌های نیمه تمام در این دولت ممنوع می‌باشد گفت: با این وجود با توجه به اینکه شهرستان بناب نیاز به سینما دارد از طریق تبصره‌ها و شورای سینما‌ها به دنبال احداث این پروژه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آیت الله رئیسی در حمایت از هنرمندان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات عضوگیری و بیمه هنرمندان در صندوق اعتباری هنر است.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از ۳۰ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضوگیری و بیمه شده‌اند و شرایط برای عضویت سایر هنرمندان در صندوق اعتباری هنر بسیار ساده و آسان شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در تبریز گفت: با وجود تمام مشکلات مالی نمایشگاه به صورت بسیار خوب و بین المللی برگزار گردید.

اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تاخیر در پرداخت یارانه پایگاه‌های خبری و سایر رسانه‌ها گفت: یارانه جدید پایگاه خبری و سایر رسانه‌ها طی همین هفته و تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در خصوص برگزاری جشنواره‌های موسیقی در شهرستان بناب اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچگونه مشکل و یا محدودیتی برای برگزاری جشنواره‌های موسیقی ندارد و در صورت صلاح دید مسئولان محلی مجوز برای این گونه جشنواره‌ها به راحتی صادر خواهد شد.

برچسب ها: هنر ، وزیرارشاد ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار