مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خبر داد

فعالیت ۵۶ باب کتابخانه در استان ایلام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: ۵۶ باب کتابخانه در مناطق مختلف استان ایلام فعال است.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام با در نظر گرفتن وسعت جغرافیایی کمترین کتابخانه را در سطح کشور دارد.

وی گفت: ۵۶ باب کتابخانه شامل کتابخانه‌های مشارکتی، شهری، روستایی و سیار در استان فعال است که بسیاری از آن‌ها کتابخانه‌های قدیمی هستند.

وی افزود: به منظور متوازن سازی پراکندگی کتابخانه‌ها و دسترسی عموم مردم به کتاب به دنبال افزایش کتابخانه‌های روستایی و سیار هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بیان کرد: طی هفته کتاب، در منطقه سرتنگ یک باب کتابخانه را کلنگ زنی و در شهرستان چرداول نیز روستای وارگه یک باب کتابخانه را افتتاح خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین کلنگ زنی کتابخانه در شهر مهر شهرستان ملکشاهی و سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی که از سال ۸۶ نیمه کاره مانده را خواهیم داشت.

وی از رایزنی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای بازطراحی کتابخانه مرکزی ایلام خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی این کتابخانه قدیمی است، امیدوار هستیم برای کتابخانه مرکزی در سفر دوم رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای این منظور مصوب شود.

حیدری غنی سازی کتب کودک و نوجوان را هم از اولویت‌های اصلی عنوان کرد و از مردم خیر خواست کتب خود را در این زمینه به کتابخانه‌ها یا مدارس و دانشگاه‌ها اهدا کنند.

برچسب ها: کتابخانه ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.