شناسایی ۳۶۵ تبعه خارجی فاقد پروانه کار در کارگاه‌های تولیدی مشهد

مسئول حوزه بازرسی مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد گفت: ۳۶۵ تبعه خارجی فاقد پروانه‌کار در بازرسی از کارگاه‌های تولیدی محدوده حرم مطهر رضوی شناسایی شدند.

محمد کمالیان مسئول حوزه بازرسی مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد در نشست هم اندیشی با حضور بازرسان کار و فعالان گشت‌های اتباع خارجی این شهرستان گفت: در راستای اجرای طرح ضربتی گشت بازرسی فعالیت اتباع خارجی در کارگاه‌های تولیدی، بیش از ۸۵ فقره گشت بازرسی مشترک ویژه به کارگیری اتباع از صنوف محدوده سه کیلومتری حرم مطهر رضوی طی روز‌های ۱۳ تا ۲۳ آبان ماه انجام شد.

وی بیان کرد: این گشت‌ها منجر به بازرسی از هزار و ۵۱۷ کارگاه تولیدی شد و شناسایی اتباع غیر مجاز در آنها، جریمه ۲ هزار و ۱۱۰ نفر- روز را برای کارفرمایان در پی داشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: رویکرد و هدف اصلی ما اجرای منسجم و برنامه ریزی دقیق جهت اجرای طرح مزبور مبنی بر شناسایی اتباع فاقد مجوز در کارگاه‌های تولیدی است که در این راستا مطابق با مقررات مندرج در مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان متخلف جریمه و به آنان ابلاغ می‌شود.

محمدامین بابایی تاکید کرد: اجرای منسجم و برنامه ریزی دقیق طرح ضربتی گشت اتباع خارجی در زمره اهداف اصلی ما بوده و تاکیدمان بر این است که در بکارگیری اتباع خارجی باید تمام شرایط قانونی لحاظ شود.

در پایان این نشست مقرر شد به منظور بازدارندگی کارفرمایان از بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار، مدت زمان بکارگیری مطابق با میزان همکاری اتباع با کارفرما لحاظ گردد و نیز کارشناس مسئول حوزه بازرسی با مدیران مجتمع‌های تجاری نیز نشستی برگزار کند تا در خصوص عدم عقد قرارداد و بکارگیری اتباع خارجی توجیه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار