واکنش بنت به لغو توافق مبادله آب و انرژی اردن با اسرائیل

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مورد اظهارات وزیر امور خارجه اردن مبنی بر عدم امضای توافقنامه مبادله انرژی و آب با اسرائیل اظهارنظر کرد.

نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: «اگر اردن می‌خواهد مردمش تشنه شوند، این حق آنهاست» و اشاره کرد که این کابینه پیشین بود که این توافق را ترویج کرد.

به گزارش پایگاه خبری معاریو، وی با بیان اینکه اسرائیل منابع انرژی مورد نیاز خود را دارد، اما اردن آب کافی برای جمعیت خود ندارد، تاکید کرد: ما این (توافق) را نمی‌خواهیم و به آن نیاز نداریم.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در توافقنامه هایش با اسرائیل بازنگری خواهد کرد؛ یکی از این توافقنامه ها، قرارداد مبادله آب و انرژی بود که به گفته الصفدی در خصوص آن تجدیدنظر خواهد شد.

پیشتر، مجلس اردن به اتفاق آرا بازنگری توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی را تایید کرده بود. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رئیس مجلس نمایندگان اردن از کمیته حقوقی این مجلس خواست تا توافقات امضا شده با رژیم صهیونیستی را بررسی کرده و توصیه‌های لازم را برای ارجاع آن به دولت ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
خب دیگه نیاز نداری پس بهتر لغو بشه
آخرین اخبار