با هوشمندسازی ناترازی ۱۰ هزار مگاواتی برق به حداقل می‌رسد

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: با هوشمند سازی می‌توانیم ۱۰ هزار مگاوات ناترازی موجود را متوازن کنیم و آن را به حداقل برسانیم.

مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در نشست خبری نمایشگاه بین المللی صنعت برق گفت: یکی از مأموریت‌های پژوهشگاه نیرو این است که نفوذ زیست بوم فناوری را در صنعت برق گسترش دهیم.

او در این باره ادامه داد: امسال حدود ۷۰۰ محصول و خدمات فناور به نمایشگاه آورده شده  است، در این دوره شرکت کنندگان به لحاظ کمی، ۶۳ درصد رشد داشته اند و امیدواریم محصولات با حمایت پارک علم و فناوری وزارت نیرو و فعال شدن صندوق وزارت نیرو توسعه پیدا کنند و به صنعت برق کمک کنند.

عمیدپور در ادامه با اشاره به اینکه ۲۶۰۰ میلیارد تومان به صندوق شکوفایی وزارت نیرو واریز خواهد شد اعلام کرد: امسال هزار میلیارد تومان به  این صندوق تزریق می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگاران گفت: به دنبال پروژه برقی سازی برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران اعم از برقی‌سازی خودرو‌ها و شارژر‌های برقی هستیم.

عمیدپور در خاتمه اضافه کرد: مدیریت مصرف در سال جاری موجب شد که با خاموشی مواجه نشویم و اکنون نیز می‌توان گفت که با هوشمند سازی می‌توانیم ۱۰ هزار مگاوات ناترازی موجود را متوازن کنیم که عزم جدی در این حوزه وجود دارد. اگر هوشمند سازی روند خوبی داشته باشد می‌توانیم ناترازی‌ها را به حداقل برسانیم.

عمیددور با اشاره به روند توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور گفت: آنچه که در شورای اقتصاد تصویب شده ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که ۸۵۰۰ مگاوات آن مربوط به انرژی خورشیدی است و ۳۰۰۰ مگاوات آن مربوط به انرژی بادی می‌شود و ارزیابی ما این است که در دو یا سه سال آینده با توجه به شرایط ناترازی میزان بسیار خوبی انرژی تجدیدپذیر وارد مدار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار