افزایش اختلاف میان دولت آمریکا و کابینه رژیم صهیونیستی

یک شبکه آمریکایی ادعا کرد دولت آمریکا بر سر حمله به نوار غزه و آینده سیاسی آن با کابینه رژیم صهیونیستی به اختلاف خورده است.

شبکه NBC آمریکا گزارش داد که اختلافات بین دولت جو بایدن و کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد حمله به نوار غزه و آینده سیاسی آن در حال افزایش است.

این شبکه اعلام کرد که این مناقشه به موضوعات حیاتی درازمدت در مورد اینکه چه کسی پس از جنگ بر نوار غزه حکومت خواهد کرد و نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در این زمینه، علاوه بر احیای تلاش‌های دیپلماتیک برای راه‌حل دو دولتی مربوط می‌شود.

ان بی سی گفت که این اختلاف در ماه‌های آینده بدتر خواهد شد و مقامات دولت آمریکا نگران ایده ارائه شده توسط طرف صهیونیست در مورد ایجاد مناطق حائل بسیار مستحکم در شمال نوار غزه برای محافظت از اراضی اشغالی در برابر هرگونه عملیات هستند.

مقامات دولت آمریکا در این خصوص ادعا کردند: ایجاد منطقه حائل در غزه به معنای کاهش منطقه نوار است که ما آن را غیرقابل قبول می‌دانیم.

این شبکه آمریکایی مدعی شد بایدن به رویکرد خود در قبال رژیم صهیونیستی با اعمال نفوذ خود در پشت در‌های بسته که به اعتقاد مقامات تأثیر دارد، متعهد است، اما همه چیز به آن سرعتی که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود.

شبکه ان بی سی تایید کرد که علی‌رغم اختلافات موجود، هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی دولت بایدن برای جلوگیری از کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی یا اعمال تحریم‌ها علیه آن وجود ندارد.

این شبکه درحالی ادعا می‌کند آمریکا به وظایف خود برای جلوگیری از تشدید تنش پایبند است که تاکنون شورای امنیت سازمان ملل هر قطعنامه‌ای که برای ایجاد آتش‌بس یا توقف موقت جنگ صادر کرده توسط آمریکا وتو شده است. حتی پیش از این نیز فاش شد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درحال هدایت ارتش صهیونیستی است زیرا به توانایی فرماندهان این رژیم اعتماد ندارد.​

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار