لاپید از بی اعتمادی صهیونیست‌ها به نتانیاهو گفت

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که پس از شکست‌های متوالی رژیم صهیونیستی شهرک‌نشینان دیگر به نخست وزیر این رژیم اعتمادی ندارند.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این درست نیست که این رژیم اکنون بسوی انتخابات برود، تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی کابینه اشغالگر «باید به خانه خود برود نه به انتخابات».

لاپید افزود که رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر دیگری از لیکود نیاز دارد و تاکید کرد که شهرک نشینان صهیونیست به نخست‌وزیر کنونی اعتماد ندارند. او در ادامه تاکید کرد مشکل امروز رژیم این است که کابینه به وظایف خود عمل نمی‌کند. 

مراو مایکلی، رهبر حزب کارگر نیز به نوبه خود ابراز خوشحالی کرد که لاپید اکنون به درخواست او برای جایگزینی نتانیاهو پیوست. از سویی دیگر گالیت دیستل آتاباریان، یکی از اعضای کنست از لیکود، گفت: «روز‌های این دولت به پایان رسیده است و نتانیاهو آن فرشته‌ای نیست که من فکر می‌کردم» و اشاره کرد که او «پس از جنگ همه چیز را باز خواهد کرد». 

رسانه‌های صهیونیست از سرنوشت نتانیاهو پس از پایان نفوذ زمینی در غزه خبر دادند آن‌ها فاش کردند طبق رایزنی‌هایی که اعضای کنست از حزب لیکود با سایر احزاب انجام می‌دهند احتمال برکناری نتانیاهو بالاست. در همین زمینه وب سایت «واللا» اعلام کرد که یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دو سوم صهیونیست‌ها خواهان برگزاری انتخابات جدید پس از پایان جنگ غزه هستند.

دو روز پیش هزاران شهرک نشین صهیونیست در تل آویو تظاهرات کردند و خواستار استعفای نتانیاهو و آزادی فوری اسرای صهیونیست در غزه شدند. تظاهرکنندگان همچنین از نتانیاهو پاسخ و تدابیری خواستند و او را مسئول شکست فعلی دانستند.

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر، گفت: «نتانیاهو به دلیل شکست عظیم خود در امنیت ملی از لحاظ روانی ویران شد». او افزود: «او با آماده شدن برای در دست گرفتن کنترل همه جانبه غزه برای مدت نامعلومی پس از پایان جنگ و حذف حماس در محاسبات خود اشتباه می‌کند.»

چند روز پیش، روزنامه پولیتیکو فاش کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با مشاوران ارشد خود درباره این احتمال که روز‌های سیاسی بنیامین نتانیاهو به شماره افتاده، گفتگو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار