عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عامل ۲۹ درصد تصادفات

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: رتبه دوم علت تصادفات به عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بازمی گردد.

سرهنگ جوانبخت گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ درصد از تصادفات در شهر تهران بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت مطمئنه و یا عدم رعایت سرعت مجاز روی داده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رتبه دوم علت تصادفات هم به عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه  بازمی گردد که عدد کمی نیست.

سرهنگ جوانبخت افزود: در بحث اعمال قانون پلیس راهور تهران بزرگ با راه اندازی قرارگاه سرعت سعی در کاهش تخلفات سرعت و آموزش رانندگان حادثه ساز نموده است. 

وی گفت: در این قرارگاه رانندگانی که ۵۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز در معابر تردد می کنند توسط دوربین های پلیس رصد می شوند و برای انها پیامکی ارسال می گردد که تخلف شما ثبت و می بایست در کلاسهای آموزشی شرکت نمایید. 

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت :برای این رانندگان در کلاسهای آموزشی تصاویری از حوادث و اتفاقاتی که بر اثر رانندگی در سرعت های بالا روی داده است به نمایش در می آید که این کلیپ ها بسیار آموزنده است و این رانندگان فکر نمی کردند که وقتی سرعت آنها بالا می رود این اتفاقات و حوادث برای انها روی می دهد؟ 

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: از این رانندگان تعهدی مبنی بر عدم تکرار مجدد این تخلف گرفته و اخذ می گردد و بدون اینکه اعمالی قانونی صورت بگیرد و کار آموزشی و فرهنگ سازی انجام شود برای انها آرزوی سلامتی می نماییم. 

وی افزود: تجربه و رصدی که انجام شده نشان می دهد کسانی که در این کلاس ها شرکت کرده اند دیگر این تخلف را تکرار نکرده‌اند.

برچسب ها: تصادف ، راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
کیفیت پایین و عدم ایمنی خودروهای داخلی باعث مرگ و میر در تمامی تصادفاته آمار کشته و زخمی خودروهای داخلی‌ و خارجی اعلام کنید
آخرین اخبار