اجماعی هم راستا جهت ثبت وقایع حیاتی در سیستان و بلوچستان

با هدف هماهنگی هر چه بیشتر در راستای ثبت به موقع وقایع حیاتی، دستگاه‌های متولی گرد هم آمدند و در این خصوص تبادل نظر کردند.

حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ه گفت: موضوع اتباع بیگانه همانگونه که از اولویت‌های دولت آیت الله رئیسی است باید در استان‌ها هم به جد پیگیری شود.

وی ادامه داد: حضور اتباع بیگانه غیر مجاز به طور مستقیم بر روی تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشت و درمان اثر سوء می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل ورود پرشمار اتباع بیگانه به کشورمان، توسعه اتفاق افتاده در داخل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: اگر از مرز‌ها غفلت کنیم هر چقدر در مسیر توسعه پیش رویم شیرینی آن به کام هم میهنانمان نخواهد نشست.

دکتر غزنوی گفت: خوشبختانه اعتماد و همکاری مردم با نظام سلامت در ثبت وقایع و همچنین بیماری‌ها مساعد است و به همین سبب، آمار نظام سلامت قابل استناد و اتکاء است.

وی افزود: نظام سلامت همیشه و همواره به اتباع ایرانی و غیر ایرانی خدمات را تمام و کمال و با بهترین کیفیت ارائه داده است، اما همین امروز و با چشمان خودمان در حال مشاهده ایم که مدعیان حقوق بشر نه به کوچک و بزرگ رحم می‌کنند و نه به کادر درمان و خبرنگار.

دکتر ابوالفضل احمد زاده معاون حقوق عامه دادگستری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میزان زاد و ولد در سیستان و بلوچستان به نسبت سایر استان‌ها رتبه بالاتری را بخود اختصاص داده است، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که شناسنامه‌هایی وجود دارد که صاحب شناسنامه مدت‌های مدیدی است از دنیا رفته، اما شناسنامه همچنان فعال است.

وی ادامه داد: رویکرد دادستانی مرکز استان بر این است که اتباع بیگانه که در خود استان زندگی می‌کنند و مدارک ثبت شده از مراجع ذیصلاح را دریافت نکرده اند باید حتما طرد شوند.

وی با بیان اینکه در دولت آیت الله رئیسی بر شناسایی و طرد اتباع غیر مجاز اهتمام ویژه‌ای وجود دارد، گفت: در این زمینه اقدامات ابتکاری نیز در دادستانی مرکز استان اجرایی شده است.

وی همچنین به معظل حاشیه نشینی در شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: در برخی شهر‌های استان حاشیه بر متن غلبه یافته و متاسفانه این حاشیه‌ی پرحاشیه محل اسکان اتباع غیر مجاز شده است.

دکتر احمدزاده تاکید کرد: هر چه سریعتر با همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های متولی اقدامی هماهنگ جهت طرد اتباع غیر مجاز انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار