اهدای حدود ۴ هزار تابلو فرش تصویر شهدای قم به خانواده‌هایشان

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم از اهدای بیش از ۴ هزار تابلو فرش تصویر شهدا به خانواده‌هایشان خبر داد و گفت: ساخت تابلوی سایر شهدا نیز در دست اقدام است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به تلاش مسئولان کنگره برای تهیه یک هدیه ماندگار برای خانواده شهدا در آستانه برگزاری کنگره در سال ۱۴۰۱ گفت: ابتدا تصاویر تمام ۶۰۹۰ شهید استان قم اعم از شهدای ارتش سپاه بسیج مدافعان حرم امنیت و سلامت جمع آوری و بازسازی شد که تاکنون توانسته‌ایم تصاویر بیش از ۶۰ درصد شهدا را به تابلو فرش تبدیل کرده و به خانواده‌ها اهدا کنیم.

وی دلیل انتخاب تابلو فرش برای این هدیه را المان مهم صنایع دستی قم در زمینه تولید فرش ابریشم دانست و گفت: در پایین این تابلو پلاک کوچکی با طرح پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نشان کنگره و شعار با عنوان قم سرآمد شهادت و سرافرازی اورده شده است.

همچنین آقای علی اکبر خوش گفتار رئیس سابق کنگره ملی شهدای قم با اشاره به دشواری‌ها و وسعت این کار در سال گذشته گفت: بسیاری از شهدا بودند که عکس‌های بی‌کیفیتی از آن‌ها در دسترس بود یا شهدایی که اوایل جنگ به شهادت رسیده بودند یا سن بالایی داشتند و پیدا کردن تصاویر آن‌ها کار دشواری بود، اما با این حال این حرکت منسجم با همکاری عوامل اجرایی کنگره به پایان رسید و در نهایت باعث خوشحالی خانواده شهدا شد.

وی باردید از خانواده شهدا و تکریم آن‌ها را از مهمترین دستاورد‌های دومین کنگره ملی شهدای قم دانست که پس از ۲۸ سال در آبان ۱۴۰۱ برگزار شد.

طراح حاشیه این تابلو فرش‌ها آقای علی اصغر خوش گفتار یکی از طراحان برجسته فرش در استان قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار