وزیر فرهنگ: نگران اختلاف‌های آسیب زننده در سینما هستیم/ رکوردشکنی چندباره

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما به شدت نگران برخی اختلافاتی هستیم که ضربه‌اش را اهالی سینما بخورند.

محمدمهدی اسماعیلی عصر چهارشنبه -۲۳ آبان ماه- در حاشیه بازدید از نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنر‌های معاصر در جمع خبرنگاران درباره تغییرات اخیر خانه سینما اظهارداشت: از خانم مرضیه برومند باید تشکر کنم. مبنای خانم برومند بر تعامل بود. در همین مدت چند جلسه ما باهم داشتیم و با همکاران من در سازمان سینمایی رفت و آمد خوبی داشتند.

وی افزود: البته یک اختلاف دیدگاهی به صورت مبنایی در حوزه خانه سینما با مدیریت سینما در کشور وجود دارد، اما این به معنای قطع ارتباط نیست.

اسماعیلی گفت: ما از زحمات خانم برومند تشکر می‌کنیم. انشاءالله دوستان بتوانند حوزه خانه سینما و کل فعالیت‌ها را به سمتی ببرند که مورد مطالبه اصناف سینماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما به شدت نگران برخی اختلافاتی هستیم که ضربه‌اش را اهالی سینما بخورند.

وی اظهارداشت: ما در حوزه مدیریت کار، امروز پررونق‌ترین دوره سینمای کشور را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: فیلم اول ما بالای ۲۸۰ میلیارد تومان و فیلم دوم ما بیش از صد میلیارد تومان فروخته است. عدد‌ها در حال رشد است و مردم استقبال می‌کنند و این به معنای کسب و کار مفید است.

وی با اشاره به آیین تجلیل از یکی از سینماداران قدیمی قزوینی که در سینما فرهنگ برگزار شد، گفت: این سینمادار درباره اقدام‌های صورت گرفته در حوزه سینما، تعبیری با این مضمون که «ما را از خاک بلند کردید» به کار برد که این الحمدالله اتفاق افتاده است. خانه سینما صرفا به فعالیت‌های حرفه‌ای خود بپردازد

اسماعیلی با اینکه صندوق اعتباری هنر مسکن هنرمندان را پیگیری می‌کند، گفت: امیدوارم دوستان ما در خانه سینما اولا ترتیب‌هایی را اتخاذ کنند که این مجموعه صرفا به کار‌های صنفی و فعالیت‌های حرفه‌ای خود بپردازد و امیدواریم بتوانند تعامل کنند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همکارانم آماده هستند با اعضای خانه سینما و با همه اقشار و صنوف تعامل داشته باشند، خودمان را خادم اهالی سینما می‌دانیم، امیدواریم در آینده مشکلات داخلی این مجموعه هم برطرف شود و شاهد ثبات مدیریت باشیم و همه در کنار هم به سینمای ایران کمک کنیم و حال سینما و مردم خوش باشد.

وزیر فرهنگ درباره رکوردزنی‌های سینما و علت اصلی استقبال مردمی گفت: من اوایل تابستان چند بار گفتم که پرورونق‌ترین دوره تاریخ فرهنگ و هنر است. برخی از دوستانی که مقداری مسایل را خیلی سیاسی می‌بینند موضع گیری کردند؛ به این معنا که این گونه نیست. این اتفاق آنقدر تکرار شده که همه با ما هم‌عقیده شده اند. همه می‌دانند که امروز اجرا‌های صحنه‌ای ما پررونق است. همین الان اختلاف سر نوبت‌هایی است که اخذ می‌کنند. برخی اعتراض دارند و برخی هم جواب دارند. در حوزه تئاتر و سینما همین‌گونه است. 

وی افزود: فیلم اول ما در زمان حاضر تقریبا دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است. فیلم اول ۶ سال روی پرده‌ها نمایش داده شده بود و اولین فیلم اول ما در شرایط فعلی چند ماهی است این میزان فروش را داشته و همه این‌ها مایه خرسندی است. 

اسماعیلی گفت: در حوزه کتاب هم که امروز آمار آن را به رئیس جمهوری دادم و در حیاط دولت هم گفتم، سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۴۷ درصد رشد فروش داشتیم. تا آبان امسال نسبت به کل سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد رشد فروش داشتیم و با این روند یک عدد تاریخی هم در حوزه کتاب خلق خواهد کرد. 

وی همچنین با اشاره به رشد امسال در حوزه‌های موسیقی، تئاتر و تجسمی گفت: دولت بنای خود را بر این گذاشته که فضای فرهنگ و هنر در کشور در آرامش باشد. انفتاح و انشراح صورت گرفته است. بهترین دوره تاریخی است که اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بتوانند نقش آفرینی‌های جدی تری را برای اعتلای فرهنگ و هنر در کشور داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار