تحصیل ۱۴۶ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی فارس

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس از تحصیل ۱۴۶ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۲۲۶ مدرسه غیردولتی در این استان خبر داد.

عقیل علیشاهی در مراسم افتتاح دوره توانمندسازی کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی استان فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص معرفی خلاقیت‌های مدارس غیردولتی به جامعه، گفت: فرآیند نظارتی بر فعالیت مدارس غیردولتی با جدیت انجام می‌شود لذا مدارس فعالی که کار‌های ارزشمندی را انجام می‌دهند، مورد تحسین قرار می‌گیرند.

رئیس اداره مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس افزود: مدارسی که از چارچوب قانونی تخطی کنند مورد تذکر قرار می‌گیرند و در صورت استمرار رویه موضوع در شورای نظارت، مطرح و در ادامه نیز فرآیند رسیدگی به مورد آن‌ها انجام می‌شود.

او به آمار بسیار محدود تخلفات در مدارس و مراکز غیر دولتی استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲۲۶ مدرسه غیر دولتی در استان فارس کار تعلیم و تربیت ۱۴۶ هزار دانش‌آموز را در سه دوره تحصیلی بر عهده دارند.

علیشاهی همچنین از فعالیت حدود ۸۰ مدرسه هیئت امنایی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد ۱۴۸۸ مراکز علمی و آموزشگاه آزاد و همچنین ۵۱ مرکز اختلال یادگیری در استان فعالیت می‌کنند.

او گفت: در راستای به‌روزرسانی و ارتقای اطلاعات کارشناسان و تشریح آخرین سیاست‌ها، قوانین و مقررات و برنامه‌های مدارس غیردولتی در سال جاری، دوره توانمندسازی و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس، حرکت در چارچوب قوانین را از اصول مدارس و مراکز غیردولتی برشمرد و افزود: در این دوره کارگاهی اساتید مختلفی در خصوص رصد چالش‌ها و ارائه راهکار‌ها با کارشناسی سخن خواهند گفت و در نهایت مسائل آموزشی و تربیتی مدارس غیر دولتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علیشاهی تصریح کرد: مسائل پرورشی مدارس غیردولتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم لذا برنامه‌های خوبی در این مدارس در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار