سفیر روسیه در تل‌آویو:

اسرائیل به تلفات سنگین در میان غیرنظامیان اهمیتی نمی‌دهد

سفیر روسیه در تل‌آویو در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه گفت: نمی‌توان کشتار غیرنظامیان را تحت هیچ شرایطی توجیه کرد.

آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل‌آویو، گفت که حملات نیرو‌های اسرائیلی به نوار غزه به شدت باعث نگرانی است و نمی‌توان کشتار غیرنظامیان را تحت هیچ شرایطی توجیه کرد.

سفیر روسیه در تل‌آویو با اشاره به اینکه اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین حقق بشر است گفت: ارتش اسرائیل برای خروج ساکنان نوار غزه ابه نواحی جنوبی ضرب الاجل می‌دهد، اما پیش از پایان مهلت آن‌ها را بمباران می‌کند. اسرائیل بسیار ظالمانه رفتار می‌کند و به تلفات سنگین در میان غیرنظامیان اهمیتی نمی‌دهد.

ویکتوروف اعلام کرد همه شهروندان روسی که در اراضی اشغالی بودند تخلیه شده اند. او از دیپلمات‌های قطری به خاطر مشارکت آن‌ها در تخلیه شهروندان روس تشکر کرد.

سفیر روسیه در اراضی اشغالی با تاکید بر اینکه احتمال گسترش درگیری میان فلسطین و اسرائیل در منطقه بسیار زیاد است، گفت: کمک‌های بشردوستانه‌ای که در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود با توجه به این شرایط کنونی بسیار کم است و به حل مشکلات ساکنان آنجا کمکی نمی‌کند.

وی افزود: شرایط در نوار غزه فاجعه بار است و کمک‌های بشردوستانه ناکافی است، باید آتش بس برقرار کرد و با عاملان این بحران انسانی برخورد جدی کرد.

جنگ در غزه وارد چهلمین روز خود شده است و رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران نوار غزه ادامه می‌دهد و این باریکه با فاجعه انسانی و بهداشتی مواجه است. جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه خان‌یونس و دیرالبلح واقع در نوار غزه را بمباران کردند که در اثر آن گفته می‌شود شماری شهید و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند. همزمان با محاصره بیمارستان و مجتمع الشفاء در غرب شهر غزه رژیم اسرائیل اطراف این بیمارستان را هدف حملات خود قرار داد. گفته می‌شود ۱۵۰۰ کادر درمان و حدود ۷۰۰۰ آواره در این مجتمع هستند.

دیده بان حقوق بشر همچنین خواستار تحقیق در مورد بمباران بیمارستان‌های غزه توسط اسرائیل به عنوان جنایات جنگی شد و خاطرنشان کرد: «اسرائیل هنوز هیچ مدرکی مبنی بر استفاده حماس از بیمارستان‌ها برای مقاصد نظامی ارائه نکرده است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار