سرهنگ محبت‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ایجاد هزار پست کارشناسی در حوزه محیط بانی

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: با دستور رییس سازمان محیط زیست قرار شد که حداقل هزار پست کارشناسی به حوزه محیط بانی افزوده شود.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان درباره پست های تخصصی محیط بانان اظهار کرد:محیط‌بانان و محیط‌بانی صف اول و ویترین سازمان حفاظت محیط‌زیست است که نیاز به تقویت بیشتر در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد. محیطبانان می توانند با تخصصی که دارند در بخش های  حراست،نگهبانی از مناطق چهارگانه و حیات وحش رفتارهای مناسب اعمال کنند.

او گفت:البته با نصب دوربین های مداربسته و افزایش امکانات لازم مانند پهپاد و بی سیم های دیجیتالی شرایط را تاحدودی برای محیط بانان فراهم کرده ایم. زمانی که شرایط کلی محیط بانان در اتاق فکر مورد بررسی قرار گرفت به این نتیجه رسیدیم که برای هر چه بهتر عمل کردن آن ها نیاز است که تخصص ویژه وابسته به شغلی که دارند آموزش ببینند.باید برای محیط بانان بستر آموزش های لازم و ابزارهای نوین فراهم شود.

محبت خانی تصریح کرد: همه این موارد نیاز به کارشناس و متخصصین این حوزه یعنی محیطبانی دارد. یکسری نظریه هایی وجود دارد که نیاز به تخصص محیط بانان خواهد داشت.

او در ادامه گفت: محیطبانان معمولا با مدرک دیپلم ورود می کنند و در نهایت فوق دیپلم می گیرند. اما اگر محیطبانان دکتری در زمینه رشته های غیر محیطبانی بگیرند در این حوزه (محیطبانی)برایشان حساب نمی شود.این موضوع منجر به  توقف در تحصیل می شود. یکی از جاذبه هایی که محیط بانان ندارند این است که نمی توانند شغل کارشناسی بگیرند. با دستور رییس محیط زیست و معاون محیط زیست طبیعی از این قرار شد  که حداقل هزار پست کارشناسی افزوده شود. یعنی متخصصینی  شایسته و کاربردی در محیطبانی آموزش ببینن و مشغول شوند. البته امیدواریم بتوانیم شرایط آزمون استخدامی را  هم برایشان فراهم کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
هزار تا دوربین و میکروفون مخفی تو محیط زیست بذارن هزاران برابر موثرتره
آخرین اخبار