اخلاص در راه سربازی امام زمان (عج) را از علامه طباطبایی آموختیم

رئیس کنگره علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره) با بیان اینکه اخلاص در راه سربازی امام زمان (عج) را از علامه طباطبایی آموختیم، گفت: علامه طباطبایی در مسیر رشد و تعالی از مرحوم آیت الله سید علی قاضی (ره) تاثیر بسیاری پذیرفته بود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا فیاضی، رئیس کنگره علامه سید محمد حسین طباطبایی رحمت الله علیه که در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام قم برگزار شد، گفت: مطالعه و بررسی در سیر و سلوک و منش آیت الله طباطبایی به چهره بزرگی به نام آیت الله سید علی قاضی رحمت الله علیه می‌رسیم که تاثیر بسیاری در رشد و تعالی شاگردان خود داشته اند و ایشان در طول عمر خود تاثیر بسیاری از ایشان گرفته اند.

رئیس کنگره علامه طباطبایی با بیان اینکه از علامه طباطبایی این را آموختیم که در راه بندگی خدا و سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با اخلاص باشیم و در راه تعالی و رشد و رسیدن به حق تعالی جدیت و تلاش داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: روش علامه و شاگردان ایشان این گونه بود که آنچه را که برای رشد عملی لازم است باید خود انسان از خود شروع نماید و به آنچه که از معارف الهی می‌داند به آن عمل نماید و بدین ترتیب خداوند نیز او را هدایت خواهد کرد.

افتتاحیه کنگره علامه طباطبایی در مدرسه علمیه امام کاظم قم همزمان با چهل و دومین سالگرد ارتحال ارتحال ایشان برگزار شد.

دومین همایش در خصوص علامه طباطبایی هم در روز ۲۷ آبان ماه در شهر تبریز برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز ۳۰ آبان ماه همزمان با روز جهانی فلسفه در تهران برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این همایش هم با اشاره به اینکه به این همایش ۳۵۰ چکیده مقاله ارسال شده است، گفت: در زمینه مقالات هم پژوهشگران ۲۶۰ مقاله در زمینه‌های مختلف به رشته تحریر در آورده اند که ۱۱۴ مقاله به عنوان آثار نهایی پذیرفته شده‌اند.

محمد باقر خراسانی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۳ پیش نشست علمی داخلی در قم برگزار شده است، افزود: ۹ پیش نشست بین المللی نیز در هندوستان، عراق و ترکیه تا زمان افتتاحیه همایش برگزار شده است.

دبیر اجرایی همایش علامه طباطبایی محور‌های فراخوان مقالات و آثار علمی همایش را در زمینه‌های قرآن و حدیث، حکمت نظری، حکمت عملی، فقه و اصول، کلام و ادیان، اخلاق و عرفان عنوان کرد و افزود: کمیسیون‌های تخصصی این همایش نیز در زمینه‌های قرآن و حدیث، حکمت نظری، حکمت عملی، فقه و اصول، کلام و ادیان، اخلاق و عرفان، زن و خانواده در روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار