عرضه ١١٠ میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴ در منطقه خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از افزایش ۱۱ درصدی عرضه نفت گاز یورو ۴ ، در این منطقه خبر داد.

عابدانی گفت: عرضه نفت گاز یورو ۴ در شش ماهه نخست سال ١۴٠٢ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد در سطح منطقه افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و به منظور افزایش کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان، عرضه این فرآورده در سطح استان در این مدت نزدیک به ١١٠ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این مقدار افزایش عرضه مشاهده می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: سوخت خودرو‌های دیزلی یکی از مهم‌ترین منبع آلودگی هوا به شمار می‌رود و استاندارد بودن و کیفیت سوخت مصرفی به ویژه میزان گوگرد در گازوئیل در کیفیت هوا تاثیر مستقیم دارد.

عابدانی افزود: نفت گاز یورو ۴ گوگرد پایینی دارد و به صورت یک آلاینده ثانویه وارد هوا نمی‌شود و در خودرو‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، تجهیزات کنترل دوده، دیزل‌ها را هم حفظ خواهد کرد و رنگ روشن‌تر و روغن و بوی کمتری دارد.

وی گفت: نزدیک به ۵٠ درصد از نفت گاز مصرفی کشور با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود که میزان گوگرد آن از ۱۰ هزار پی‌پی‌ام حداکثر به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام رسیده است و با تکمیل و اجرای کامل طرح‌های بهینه‌سازی و ارتقاء کیفی فرآورده‌ها، در آینده سوخت‌های بنزین و نفت‌گاز کشور به طور کامل با استاندارد یورو ۴ تولید خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: نفت گاز، اصلی‌ترین سوخت مایع در سبد فرآورده‌های عمده نفتی است که سایر سوخت‌ها نیز شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید و نفت کوره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.